Tilmeldt adresse efter vi er blevet gift.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kampala

Tilmeldt adresse efter vi er blevet gift.

Indlæg af Kampala » 29.01.2010 09:31:24

Hej jeg er indfødt dansker, og min vidunderlige kæreste kommer fra Uganda, hun er her på studievisa, og tilmeldt folkeregistret på den skole i Aalborg, hvor hun har fået studievisa til.

Vi har fået godkendt vores ret til at blive gift, her den 12.02.2010, så det er bare super.

Spørgsmålet er derfor, bør vi flytte adressen fra Aalborg til Taastrup, efter vi er blevet gift.

Kan eller vil det give problemer, i relation til opnået lovligt ophold.

Bør hun eller skal hun gennemfører sit skoleophold, da vi ansøger om FS efter vi er blevet gift.

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Re: Tilmeldt adresse efter vi er blevet gift.

Indlæg af dotGusten » 29.01.2010 12:08:07

Rent lovgivningsmæssigt skal man være registreret med folkeregisteradresse der, hvor man opholder sig.

Det lyder derfor forkert, at din kæreste er registreret i folkeregisteret med bopæl på skolen - med mindre hun selvfølgelig går på en kostskole, hvor hun også sover.

Hvis din kæreste og kommende kone har et CPR-NR, vil man i borgerservice kunne håndtere en flytning til en anden adresse. Og det er jo naturligt at man har adresse sammen, når man er gift :D

Men er der noget til hinder for, at hun kan fuldføre den studieaktivitet, hun er i gang med ? Det giver jo, alt andet lige, bedre chancer for job med en uddannelse.

Kampala

Indlæg af Kampala » 29.01.2010 13:53:43

dotGusten skrev:Rent lovgivningsmæssigt skal man være registreret med folkeregisteradresse der, hvor man opholder sig.

Det lyder derfor forkert, at din kæreste er registreret i folkeregisteret med bopæl på skolen - med mindre hun selvfølgelig går på en kostskole, hvor hun også sover.

Hvis din kæreste og kommende kone har et CPR-NR, vil man i borgerservice kunne håndtere en flytning til en anden adresse. Og det er jo naturligt at man har adresse sammen, når man er gift :D

Men er der noget til hinder for, at hun kan fuldføre den studieaktivitet, hun er i gang med ? Det giver jo, alt andet lige, bedre chancer for job med en uddannelse.
Næ...der er ikke noget til hinder for at hun fuldfører det højskoleophol, som hun vel egentlig har fået visum, til at komme til landet på.

Hun er derimod meget ked af, opholdet på skolen, da hun vist ikke lige viste hvad en idrætsskole egentlig laver, og det er forståligt nok.

Jeg har derimod forlangt hun gennemfører den sidste termin af skoleopholdet, set i lyset af at der alt andet lige forbedre vores mulighed, for FS, da vores alder er mere en 10 år.

Dog vil vi gerne have hun er tilmeldt på min/vores adresse i Taastrup efter vi bliver gift, selvom hun er på højskolen, hun kommer jo hjem til taastrup i de lange weegenter.

Problemet er bare er visum giver underforudsætning at hun også står tilmeldt folkeregistret på skolen !!
Indtil juleferien startede i December, boede hun jo der, men nu opholder hun sig i Taastrup, men rejser frem og tilbage når det er muligt i de lange weegenter.

Grunden til at vi/jeg spørger er at de på giftekontoret oplyste at hun måske sidestilles med Au-pair, og at det visum der er givet til skoleopholdet vil blive genoptaget med henblik på fornyelse/afslag.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 29.01.2010 15:09:34

Jeg synes, at det lyder helt skørt at presse din kæreste til at færdiggøre sit højskoleophold, når hun ikke er glad for det. Og jeg tvivler på, at det gør nogen som helst forskel med hensyn til, om I kommer under mistanke for proforma, om hun færdiggør det eller ej. Man kan vel endda sige, at det vil se meget mærkeligt ud, hvis I ikke flytter sammen, efter I er blevet gift. Så flyt I dog sammen, når I er blevet gift, og søg så om FS med det samme, så hun opnår processuelt ophold.

Kampala

Indlæg af Kampala » 22.03.2010 19:39:35

fundiver199 skrev:Jeg synes, at det lyder helt skørt at presse din kæreste til at færdiggøre sit højskoleophold, når hun ikke er glad for det. Og jeg tvivler på, at det gør nogen som helst forskel med hensyn til, om I kommer under mistanke for proforma, om hun færdiggør det eller ej. Man kan vel endda sige, at det vil se meget mærkeligt ud, hvis I ikke flytter sammen, efter I er blevet gift. Så flyt I dog sammen, når I er blevet gift, og søg så om FS med det samme, så hun opnår processuelt ophold.
:?:

NU har vi fulgt Advokatens råd, nemlig at fortsætte skoleopholdet, så længe hun kan " hun er nemlig i mellemtiden blevet gravid og er i uge "..

Men men...nu er jeg helt forviret, vi har indleveret ansøgningen om FS.

Mine spørgsmål er derfor nu følgende:

1) Jeg ringede i dag til styrelse, og spurgte vad vi skal gøre da hun ikke kan gennemfre hele skoleophildet til slutninen af Juni, p.g.a. gravaditeten.

Svaret var følgende fra styrelsn " mundligt ", i samme øjeblik hun afmelder sig skolen, anuleres Visum, og personnummer anuleres, og hun her derved ikke ret til lægehjæp !!!!!!...

Vi er jo blevet gift, personnumet står på vores viselsatest, og hun skal forhåbentlig da føde vores barn her i Damark, men skal vi selv betale for lægehjælp undervores behandling af vores sag, som jo kan vare længe da vores aldersforeskæld er langt over de 10 r.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 22.03.2010 19:47:38

Ja I kan i princippet godt risikere selv at komme til at betale for lægehjælp, hvis din kone opholder sig i Danmark på "processuelt ophold". I kan dog også være heldige at få overtalt lægen/hospitalet til, at din kone virkelig vil ende med at få opholdstilladelse i Danmark, og at I derfor får gratis behandling "på forventet efterbevilling" om man så må sige.

Prøv at søge på skribenten Keffs indlæg, jeg mener, at han har skrevet en del om denne problemstilling.

Hvis I vil være sikre på, at din kone ikke selv kommer til at betale for lægehjælp i Danmark, så kan hun rejse hjem og vente med at komme hertil, til opholdstilladelsen er bevilget.

Kampala

Indlæg af Kampala » 22.03.2010 19:58:50

Tak for hurtigt, svar, jeg håber virkelig at det ikke runierer mig, selv at betale for nødvendig løbende lægehjælp, det er jo mit barn, hun skal føde, og ville virkelig være mege ked af, ikke at følge udviklingen, da hun er sat til Oktober.

VIl søgepå Keffs indlæg for at finde mere om det.

Mange tak for hurtig svar.

PS...det bliver lidt mærkeligt at oplyse på ens selvngivelse at man er gift, men ikke personnumret da det er bleet anuleret i mellemtiden..nå det er jo nok en helt anden pudsig sag, fra det lille trykke ( stykke) Danmark.

Lige som en afslutning på vores sag.

Vi ansøgte den 1.3.2010.

7.7.2010. blev alt godkendt og stikkers udleveret.

Besvar