Det der kigges på i.f.m. forlængelse af din kones opholdstilladelse er helt de samme ting, som der blev kigget på, da hun i sin tid fik opholdstilladelsen. D.v.s. du skal fortsat kunne stille bankgaranti, du skal fortsat råde over en bolig, der opfylder boligkravet, og du må stadig ikke have modtaget ydelser efter Lov om Aktiv Socialpolitik eller Integrationsloven.
Hvis det at få gældssanering vil få indflydelse på noget af det ovenstående, så kan det også få indflydelse på din kones opholdstilladelse. Men ellers er det sagen uvedkommende. Så spørgsmålet er altså, om gældssanering risikerer at indebære, at du må opgive din bolig, at du bliver nødt til at søge om sociale ydelser, eller at du ikke kan længere vil have mulighed for at stille bankgaranti. Og her bliver jeg dig svar skyldig, da jeg simpelthen ikke ved noget som helst om, hvad en gældssanering indebærer.
Hvad jeg kan fortælle dig med sikkerhed er derimod, at der ikke findes noget krav i Udlændingeloven om, at det i sig selv er en forhindring for familiesammenføring, hvis referenten har fået gældssanering. Ligesom der heller ikke er bestemmelser om, at det er en forhindring for familiesammenføring, hvis referenten er registreret i RKI og/eller har gæld til det offentlige.