I november måned, fik jeg besøg af min unge forlovede fra Thailand (vi er begge 23, men fylder 24 til næste april). Jeg var netop kommet hjem fra et ophold hos hende, hvorfter vi straks søgt om et turistvisum til hende, så hun kunne se hvordan jeg boede.
Der gik ikke længe før hun fik lov at komme herop, dog på betingelse af, at jeg stillede en bankgaranti på ca. 58.000kr. Det gjorde jeg, og heldigvis var der ingen problemer med at få hende herop på besøg.
Under besøget blev vi gift på kbh. rådhus, og indleverede ugen efter en ansøgning om familiesammenføring til udlændingestyrelsen.
Vi er fast besluttede på, at vi ønsker at leve sammen her i DK, og har aldrig haft nogle intentioner om at 'snyde systemet'. Med planen om at leve sammen i sigte, har vi afleveret ansøgningen, uden at tænke videre over hvornår og hvordan det var mest hensigtsmæssigt at indlevere den.
Min kone er nu tilbage i Thailand, hvor hun også har meldt sin ankomst på den danske ambassade.
Problemet er nu, at de ikke umiddelbart vil frigive de penge jeg stillede i garanti for besøgvisum, og jeg er helt på bar bund med hvad jeg skal gøre. Hvis ikke de vil frigive dem, vil det betyde, at vi ikke kan blive familiesammenført foreløbig pga. vores økonomi.
Kan de virkelig gøre dette? Hvad skal jeg gøre?
Mvh
En bekymret mand i klemme i systemet.