Familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Martin Hansen

Familiesammenføring

Indlæg af Martin Hansen » 17.12.2009 05:49:48

Hallo aus Flensburg

Jeg er en 32 årig Dansk Statsborger som er nygift med en 21 årig kvinde fra Kenya med hvem jeg venter barn. Hun er pt bosiddende i Kenya.
Jeg arbejder i Nyborg og er 1st oktober flyttet til Flensborg.

Jeg har i første omgang søgt om familiesammenføring i Tyskland og afventer svar fra de tyske myndigheder snarest.

Har overvejet at søge om opholdskort til DK via EU modellen.
Jeg har så her idag på ÆUG hjemmesiden læst om dispensationsreglerné med/for samkvem med et særbarn hvilket er gældende for mig.
Spørgsmålet er så : hvilket opholdskort tjener os bedst, FS via EU/tysklandsløsningen elle den traditionelle danske med dispensationsretten i vores tilfælde.
Min kone vil gerne studere i DK med en SU som indtægtkilde, hvilket vist kræver at jeg så finder et arbejde i tyskland foruden det jeg har i Nyborg.

:x Desværre har vi lige fået afslag på FS i Tyskland og ligeledes vil det være umuligt at få et besøgsvisum siger de tyske myndigheder. De har givet afslag fordi jeg ikke er tit nok i flensburg grundet mit arbejde i Nyborg.

Jeg flytter tilbage til DK på mandag.
Jeg har som skrevet, fundet ud af at jeg opfylder kravet om dispensationsret p.g.a mine børn.Jeg ønsker at mine kone kommer meget hurtigt til DK grundet hendes graviditet.
Hvad er den bedste og hurtigste løsning. :
søge turistvisum til min kone og dernæst FS når hun er i Danmark hos mig
eller søge Familiesammenføring direkte. ? Hvis de giver afslag ved den sidst nævnte mulighed kan de jo ikke give turistvisum har jeg erfaret.

Jeg er blevet lidt skræmt og nervøs efter det tyske afslag. Er US i kontakt med en computer der kan se at vi har fået afslag i tyskland ?

[/color]

Besvar