Forlænglse af opholdstilladelse, nyt ægteskab
Forlænglse af opholdstilladelse, nyt ægteskab
Jeg skriver, i håb om, at kunne få et hurtigt svar.
Jeg skal om meget kort tid giftes med en mand fra Marokko. Han er, ligesom jeg 29 år.
Han blev for godt 2 år siden gift med en dansk kvinde, og kom i den forbindelse til Danmark. Deres forhold holdt ikke længe, og han har i nu et år boet alene. Vi venter nu blot på, at hans skilsmisse skal gå endeligt igennem, hvilket den vil inden for nogle få uger (de har begge underskrevet papirene og venter nu blot på at den om meget kort tid gåre endelig igennem).
Vi vil da gifte os og flytte sammen (vi er begge muslimer, og må ikke bo sammen før ægteskabet). Jeg er som sagt 29 år, født og opvokset i Danmark, med danske forældre. Jeg har en søn fra et tidligere forhold på knap 6 år, der opholder sig ligeligt hos sin far og jeg, dog er hans bopæl hos mig.
Manden, jeg skal giftes med, har fast fuldtidsarbejde, og passer sin dansk undervisning.
Til marts skal hans opholdstilladelse forlænges. Og her kommer mine spørgsmål:
[*]Hvad skal vi i den forbindelse være opmærksomme på?
[*]Skal der stilles en ny økonomisk garanti for min kommende mand? (hans "eks" kone stillede en, da han kom her til for godt to år siden, og der har ikke været brugt af den).
[*]Pr. 1. marts har jeg i 1 år været førtidspensionist. Før dette var jeg på
kontanthjælp. Vil dette have nogen betydning for forlængelsen af opholdstilladelsen?
[*]Vil min søns far skulle involveres, i denne forlængelse af opholdstilladelsen for min kommende mand? (Vi har fælles forældremyndighed).
Det er utrolig vigtigt for mig, at jeg får uddybet disse svar, da jeg ikke har nogen erfarring eller viden på området. Og da jeg ikke kun har mig selv og min kommende mand at tænke på, men også en søn, som jeg har ansvaret for, er det vigtigt for mig, at jeg er velforberedet på det, der venter os.
Håber på et snarligt uddybende svar.
På forhånd tak.
Jeg skal om meget kort tid giftes med en mand fra Marokko. Han er, ligesom jeg 29 år.
Han blev for godt 2 år siden gift med en dansk kvinde, og kom i den forbindelse til Danmark. Deres forhold holdt ikke længe, og han har i nu et år boet alene. Vi venter nu blot på, at hans skilsmisse skal gå endeligt igennem, hvilket den vil inden for nogle få uger (de har begge underskrevet papirene og venter nu blot på at den om meget kort tid gåre endelig igennem).
Vi vil da gifte os og flytte sammen (vi er begge muslimer, og må ikke bo sammen før ægteskabet). Jeg er som sagt 29 år, født og opvokset i Danmark, med danske forældre. Jeg har en søn fra et tidligere forhold på knap 6 år, der opholder sig ligeligt hos sin far og jeg, dog er hans bopæl hos mig.
Manden, jeg skal giftes med, har fast fuldtidsarbejde, og passer sin dansk undervisning.
Til marts skal hans opholdstilladelse forlænges. Og her kommer mine spørgsmål:
[*]Skal der stilles en ny økonomisk garanti for min kommende mand? (hans "eks" kone stillede en, da han kom her til for godt to år siden, og der har ikke været brugt af den).
kontanthjælp. Vil dette have nogen betydning for forlængelsen af opholdstilladelsen?
[*]Vil min søns far skulle involveres, i denne forlængelse af opholdstilladelsen for min kommende mand? (Vi har fælles forældremyndighed).
Det er utrolig vigtigt for mig, at jeg får uddybet disse svar, da jeg ikke har nogen erfarring eller viden på området. Og da jeg ikke kun har mig selv og min kommende mand at tænke på, men også en søn, som jeg har ansvaret for, er det vigtigt for mig, at jeg er velforberedet på det, der venter os.
Håber på et snarligt uddybende svar.
På forhånd tak.
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Re: Forlænglse af opholdstilladelse, nyt ægteskab
Forlængelsen af opholdstilladelsen er betinget af, at de forhold, som opholdstilladelsen hviler på, stadig er til stede. Og det må man jo sige de ikke er, når manden er skilt.Nielsen skrev:
I bliver derfor nødt til at indgive en ny ansøgning om familiesammenføring med de nye forhold.
Ja, hvis i får en ny opholdstilladelse, skal i formentlig stille en ny bankgaranti. Den gamle bankgaranti er gældende for det forrige ægteskab, og stillet personligt af mandens ekskone, og hun har jo ikke noget at gøre med manden længere, så derfor frigives bankgarantien til hende.Nielsen skrev:
I kan ikke få opholdstilladelse, hvis du har modtaget kontanthjælp indenfor 12 måneder, så derfor må i først søge, når denne frist er passeret.Nielsen skrev:
Hvis i ønsker dispensation fra f.eks. kravet om økonomisk sikkerhedsstillelse, skal der indhentes oplysninger om, om din søn har regelmæssigt samvær med sin far.Nielsen skrev:
I kan også vælge ikke at inddrage din søn og hans far i ansøgningen, men så kommer i med garanti til at skulle stille med en bankgaranti.
På den anden side kan der være stor risiko for, at udlændingeservice ikke vil give dispensation for nogetsomhelst på baggrund af jeres adfærd.
I vil helt sikkert blive kigget efter i sømmene, og få uanmeldte kontrolbesøg fra fremmedpolitiet, og blive indkaldt til simultanafhøring. Men det er jo ikke noget problem, hvis i har rent mel i posen.
Forlængelsen af opholdstilladelsen er betinget af, at de forhold, som opholdstilladelsen hviler på, stadig er til stede. Og det må man jo sige de ikke er, når manden er skilt.
I bliver derfor nødt til at indgive en ny ansøgning om familiesammenføring med de nye forhold.
Hvornår skal vi indgive en ny ansøgning om familie sammenføring?I kan ikke få opholdstilladelse, hvis du har modtaget kontanthjælp indenfor 12 måneder, så derfor må i først søge, når denne frist er passeret.
Hans visum skal fornyes i marts, så med hensyn til min tidligere kontanthjælp, kan vi så vente med at indgive den nye ansøgning til f.eks. 1. marts når de 12 mdr. for min modtagelse af kontanthjælp er gået?
Ja, hvis i får en ny opholdstilladelse, skal i formentlig stille en ny bankgaranti. Den gamle bankgaranti er gældende for det forrige ægteskab, og stillet personligt af mandens ekskone, og hun har jo ikke noget at gøre med manden længere, så derfor frigives bankgarantien til hende.
Hvordan og hvorledes med dispensationen for den økonomiske sikkerhed?Hvis i ønsker dispensation fra f.eks. kravet om økonomisk sikkerhedsstillelse, skal der indhentes oplysninger om, om din søn har regelmæssigt samvær med sin far.
I kan også vælge ikke at inddrage din søn og hans far i ansøgningen, men så kommer i med garanti til at skulle stille med en bankgaranti.
Når nu vi uden problemer kan bevise at min søn tilbringer lige meget tid hos sin far som hos mig, kan man så få dispensation?
Hvad tænker du på med hensyn til vores adfærd?På den anden side kan der være stor risiko for, at udlændingeservice ikke vil give dispensation for nogetsomhelst på baggrund af jeres adfærd.
I vil helt sikkert blive kigget efter i sømmene, og få uanmeldte kontrolbesøg fra fremmedpolitiet, og blive indkaldt til simultanafhøring. Men det er jo ikke noget problem, hvis i har rent mel i posen
Er det at vi ikke bor sammen, men blot "dater"?
Jeg ved selvfølgelig godt, at det umiddelbart kan virke utraditionelt, at vi ikke har boet sammen før vi blev gift. Men vi har så bare brugt tiden før ægteskabet på, at lærer hinanden at kende. Så jo vi har rent mel i posen, vi elsker hinanden, og ønsker blot at kunne leve vores liv sammen, og selvfølgelig helst her i Danmark tæt på min søn.
Dit indlæg handler ikke om visum, men om opholdstilladelse, så det er faktisk forkert placeret her på forum.
Der er stor forskel på at få et visum og så at få en opholdstilladelse.
Og ja, vent med at indgive ny ansøgning indtil efter 1. marts, hvis du til den tid har været fri af kontanthjælp i mindst 12 måneder. Når ansøgningen indleveres, skal I desuden enten være gift eller have boet sammen forinden i mindst 18 måneder. At være kærester uden at have boet sammen igennem en længere tid er ikke tilstrækkeligt. Der vil være tale om en helt ny ansøgning, og du skal derfor stille bankgaranti, medmindre I søger og får dispensation.
Og det er klart, at myndighederne vil granske jeres forhold nøje, når din kæreste er kommet til Danmark på grund af et ægteskab, der kort efter hans ankomst går i opløsning. At indgive en ny ansøgning på baggrund af et nyt ægteskab vil således få alle de røde lamper til at lyse for, at der kunne være tale om et proformaforhold, som kun har til formål at give din kæreste ophold i Danmark.
Der er stor forskel på at få et visum og så at få en opholdstilladelse.
Og ja, vent med at indgive ny ansøgning indtil efter 1. marts, hvis du til den tid har været fri af kontanthjælp i mindst 12 måneder. Når ansøgningen indleveres, skal I desuden enten være gift eller have boet sammen forinden i mindst 18 måneder. At være kærester uden at have boet sammen igennem en længere tid er ikke tilstrækkeligt. Der vil være tale om en helt ny ansøgning, og du skal derfor stille bankgaranti, medmindre I søger og får dispensation.
Og det er klart, at myndighederne vil granske jeres forhold nøje, når din kæreste er kommet til Danmark på grund af et ægteskab, der kort efter hans ankomst går i opløsning. At indgive en ny ansøgning på baggrund af et nyt ægteskab vil således få alle de røde lamper til at lyse for, at der kunne være tale om et proformaforhold, som kun har til formål at give din kæreste ophold i Danmark.
-
fundiver199
Som det fremgår af de svar, du har fået fra andre, så er det utroligt vigtigt at være opmærksom på, at din forlovedes opholdstilladelse ikke kan "forlænges" ved, at han gifter sig med dig efter at være blevet skilt fra sin tidligere kone.
Skilsmissen betyder, at han efter al sandsynlighed vil miste sin opholdstilladelse, og herefter må han så søge om en helt ny opholdstilladelse på grundlag af sit nye ægteskab med dig.
Og det er et helt åbent spørgsmål, om dette kan nås og kan lade sig gøre, uden at han bliver nødt til at forlade Danmark i en periode. Det er i hvert fald ikke noget, I kan regne 100% med.
M.h.t. hvornår I kan søge, så vil jeg anbefale at gøre det, lige så snart I er blevet gift. Hvis du får dispensation p.g.a. dit særbarn, så bortfalder nemlig ikke kun kravet om at stille bankgaranti men også kravet om, at du ikke må have modtaget sociale ydelser i 12 måneder.
Så det vil være ren spild af tid at vente med at søge, og kan måske netop betyde, at det ikke kan lade sig gøre, at han bliver i Danmark, medens ansøgningen behandles.
Selv hvis han får mulighed for at blive i Danmark på "processuelt ophold", så skal I stadig være opmærksomme på, at han ikke må arbejde, før han har fået sin nye opholdstilladelse. Når den gamle opholdstilladelse udløber til marts bliver han derfor under alle omstændigheder nødt til at stoppe på sit job, med mindre han har nået at få en ny opholdstilladelse inden da. Og det tvivler jeg meget på kan nåes.
Som du også har fået at vide allerede, vil I givetvis komme under mistanke for proforma. Det skyldes dels, at din forlovede lige har været gift med en anden dansker, men også at I ikke har kendt hinanden i så lang tid eller boet sammen, før I evt. gifter jer.
Skilsmissen betyder, at han efter al sandsynlighed vil miste sin opholdstilladelse, og herefter må han så søge om en helt ny opholdstilladelse på grundlag af sit nye ægteskab med dig.
Og det er et helt åbent spørgsmål, om dette kan nås og kan lade sig gøre, uden at han bliver nødt til at forlade Danmark i en periode. Det er i hvert fald ikke noget, I kan regne 100% med.
M.h.t. hvornår I kan søge, så vil jeg anbefale at gøre det, lige så snart I er blevet gift. Hvis du får dispensation p.g.a. dit særbarn, så bortfalder nemlig ikke kun kravet om at stille bankgaranti men også kravet om, at du ikke må have modtaget sociale ydelser i 12 måneder.
Så det vil være ren spild af tid at vente med at søge, og kan måske netop betyde, at det ikke kan lade sig gøre, at han bliver i Danmark, medens ansøgningen behandles.
Selv hvis han får mulighed for at blive i Danmark på "processuelt ophold", så skal I stadig være opmærksomme på, at han ikke må arbejde, før han har fået sin nye opholdstilladelse. Når den gamle opholdstilladelse udløber til marts bliver han derfor under alle omstændigheder nødt til at stoppe på sit job, med mindre han har nået at få en ny opholdstilladelse inden da. Og det tvivler jeg meget på kan nåes.
Som du også har fået at vide allerede, vil I givetvis komme under mistanke for proforma. Det skyldes dels, at din forlovede lige har været gift med en anden dansker, men også at I ikke har kendt hinanden i så lang tid eller boet sammen, før I evt. gifter jer.
Puhhhaaa jeg sidder altså og bliver helt stresset af alle de regler.
Men jeg er noget nysgerrig efter, hvordan de vil følge op på, om vi har giftet os af den ene eller anden grund. Selvfølgelig kan de komme i vores hjem, se at vi har en seng i soveværeslet, begge har en tandbørste på badeværelset, tøj i skabet osv. men det viser jo ikke om det er af kærlighed man har giftet sig. Vil de tale med familie, os eller??? og i så fald hvad "skal" man vide om sin partner??
Vil dette sige, at når vi gifter os, skal der gå 18 måneder, før vi kan søge om familiesamføring?Og ja, vent med at indgive ny ansøgning indtil efter 1. marts, hvis du til den tid har været fri af kontanthjælp i mindst 12 måneder. Når ansøgningen indleveres, skal I desuden enten være gift eller have boet sammen forinden i mindst 18 måneder. At være kærester uden at have boet sammen igennem en længere tid er ikke tilstrækkeligt. Der vil være tale om en helt ny ansøgning, og du skal derfor stille bankgaranti, medmindre I søger og får dispensation.
Som sagt har vi ikke noget at skjule. Han har i nu 1 år levet adskilt fra sin "eks. kone", og vi har gennem en del tid nu lært hinanden at kende, har fået en fælles omgangskreds, gået ud osv. Og han har fået et godt forhold til min søn og min familie. Så det må vi jo tage med og blot vise, at det er af kærlighed, vi har giftet os.Og det er klart, at myndighederne vil granske jeres forhold nøje, når din kæreste er kommet til Danmark på grund af et ægteskab, der kort efter hans ankomst går i opløsning. At indgive en ny ansøgning på baggrund af et nyt ægteskab vil således få alle de røde lamper til at lyse for, at der kunne være tale om et proformaforhold, som kun har til formål at give din kæreste ophold i Danmark.
Men jeg er noget nysgerrig efter, hvordan de vil følge op på, om vi har giftet os af den ene eller anden grund. Selvfølgelig kan de komme i vores hjem, se at vi har en seng i soveværeslet, begge har en tandbørste på badeværelset, tøj i skabet osv. men det viser jo ikke om det er af kærlighed man har giftet sig. Vil de tale med familie, os eller??? og i så fald hvad "skal" man vide om sin partner??
Hvad skal der til for at man opnår denne dispensation pga. mit særbarn?M.h.t. hvornår I kan søge, så vil jeg anbefale at gøre det, lige så snart I er blevet gift. Hvis du får dispensation p.g.a. dit særbarn, så bortfalder nemlig ikke kun kravet om at stille bankgaranti men også kravet om, at du ikke må have modtaget sociale ydelser i 12 måneder.
Det er jo noget skidt i disse tider, og nu hvor han har et job, hvor de er glade for ham, og hvor han er glad for at være. Han lære gennem sit job både sprog, kultur m.m. så det vil da være ærgeligt, hvis han ikke kan beholde sit job. Hvor længe vil han evt. skulle være uden arbejde?? Altså hvor længe tager en sådan ansøgning?Selv hvis han får mulighed for at blive i Danmark på "processuelt ophold", så skal I stadig være opmærksomme på, at han ikke må arbejde, før han har fået sin nye opholdstilladelse. Når den gamle opholdstilladelse udløber til marts bliver han derfor under alle omstændigheder nødt til at stoppe på sit job, med mindre han har nået at få en ny opholdstilladelse inden da. Og det tvivler jeg meget på kan nåes.
Nej, det vil sige, at I ENTEN skal være gift, når I indleverer ansøgningen, ELLER I skal kunne dokumentere fælles forudgående bopæl i mindst 18 måneder. Par, der ikke er gift, men som har boet sammen i mindst 18 måneder, sidestilles således med ægtepar, hvad angår muligheden for at søge om familiesammenføring.Nielsen skrev:
Vil dette sige, at når vi gifter os, skal der gå 18 måneder, før vi kan søge om familiesamføring?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det kan være jeg er bagud, men det har nu da før været sådan, at man blot fortsatte på sit arbejde, hvis ellers arbejdsgiver ville ha' en, mens man ventede på forlængelse af en opholdstilladelse eller på at få en ny.
Man har jo sit cpr.nr. og skat kan få det, de skal have, og det er ofte det vigtigste i den sammenhæng.
Man har jo sit cpr.nr. og skat kan få det, de skal have, og det er ofte det vigtigste i den sammenhæng.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Hvis man som i dette tilfælde bliver skilt inden opnåelse af permanent opholdstilladelse, så får man et brev fra US om, at ens opholdstilladelse dermed er bortfaldet, og at man skal forlade Danmark indenfor èn eller anden tidsfrist. Hvis man ikke overholder dette, overtræder man loven og risikerer både udvisning med politiets assistance, 3- eller 5-årig indrejseforbud i Schengen og meget andet.mh skrev:Det kan være jeg er bagud, men det har nu da før været sådan, at man blot fortsatte på sit arbejde, hvis ellers arbejdsgiver ville ha' en, mens man ventede på forlængelse af en opholdstilladelse eller på at få en ny.
Man kan så lovliggøre sit fortsatte ophold i Danmark ved at søge om en ny form for opholdstilladelse, inden udrejsefristen er indtruffet, og i den forbindelse opnå processuelt ophold. Men man må ikke arbejde, når man opholder sig i Danmark på processuelt ophold. Sådan er loven og sådan har den altid været.
Det er muligt, at nogen er sluppet af sted med at arbejde, selvom de ikke havde nogen opholdtilladelse. Men det betyder ikke, at det er lovligt, eller at det ikke vil have alvorlige konsekvenser, hvis man bliver afsløret.
Jeg har også af og til kørt på cykel uden lys, uden at der skete noget ved det, men det betyder jo ikke, at det er lovligt, eller at andre bare kan gøre det uden risiko for, at de vil blive stoppet af politiet og få en bøde.
-
fundiver199
Der kan bl.a. blive tale om en simultanafhøring. D.v.s. at I samtidig bliver indkaldt til en afhøring hvert sit sted og spurgt om de samme ting om jeres forhold, jer selv og den anden. Hvorefter man så vil sammenligne jeres svar med hinanden. Og så skal I selvfølgelig helst have svaret nogenlunde ens.Nielsen skrev:Men jeg er noget nysgerrig efter, hvordan de vil følge op på, om vi har giftet os af den ene eller anden grund. Selvfølgelig kan de komme i vores hjem, se at vi har en seng i soveværeslet, begge har en tandbørste på badeværelset, tøj i skabet osv. men det viser jo ikke om det er af kærlighed man har giftet sig. Vil de tale med familie, os eller??? og i så fald hvad "skal" man vide om sin partner??
Som udgangspunkt skal der det til, at barnet har regelmæssigt samkvem med begge sine forældre i normalt omfang, og at dette foregår her i Danmark. Hele pointen med dispensationen er således, at man af hensyn til dit barn ret til at have samkvem med begge sine forældre ikke kan henvise dig til at tage bopæl i din mands hjemland.Nielsen skrev:Hvad skal der til for at man opnår denne dispensation pga. mit særbarn?
Ja det er ærgerligt, men sådan er vilkårene, når man er familiesammenført i Danmark og lader sig skille, inden man har opnået en permanent og dermed også selvstændig opholdstilladelse.Nielsen skrev:Det er jo noget skidt i disse tider, og nu hvor han har et job, hvor de er glade for ham, og hvor han er glad for at være. Han lære gennem sit job både sprog, kultur m.m. så det vil da være ærgeligt, hvis han ikke kan beholde sit job. Hvor længe vil han evt. skulle være uden arbejde?? Altså hvor længe tager en sådan ansøgning?
Formålet med familiesammenføringen er jo, at man kan komme til at leve sammen med sin ægtefælle, ikke at man kan få lov til at bo og arbejde i Danmark. Så når ægteskabet ikke længere eksisterer, så må man naturligvis rejse hjem igen, med mindre der er nogle helt særlige forhold, der taler for det modsatte, f.eks. hensyn til parrets fælles børn e.l.
Og har man så tilfældigvis i mellemtiden mødt en anden dansker, som man gerne vil giftes med, jamen så må man jo starte helt forfra med en ny ansøgning om en ny opholdstilladelse på det grundlag. Ligesom hvis man tilfældigvis havde mødt en tysker og gerne ville bo sammen med hende i Tyskland.
Når vi skriver så meget om, at I vil komme under proforma mistanke, så er det netop fordi, at din forlovedes opførsel set med myndighedernes øjne tyder på, at hovedformålet med både det første og det andet ægteskab slet ikke var/er at komme til at leve sammen med den kvinde, han elsker, men derimod at få lov til at bo og arbejde i Danmark.
Han indgår således et ægteskab, som kun holder i omkring et års tid, men som skaffer ham en opholdstilladelse i Danmark. Og i stedet for at rejse hjem og tænke over, hvad der mon gik galt, så kaster han sig hovedkuls ud i et nyt ægteskab med en anden kvinde, der bor i Danmark, nærmest inden blækket på skilsmissekontrakten overhovedet har nået at tørre.
Du skriver ganske vist, at din forlovede allerede i omkring et år har boet for sig selv. Men det må man ikke, når man er familiesammenført, så det underlige i sagen er sådan set mest, at han ikke forlængst er blevet bedt om at rejse hjem.
Medmindre naturligvis han har "glemt" at fortælle myndighederne, hvor han bor, hvilket så iøvrigt allerede i sig selv er en overtrædelse af lovgivningen.
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Sagsbehandlingstiden er mellem 3 og 7 måneder, og i skal nok forvente 7 måneder pga. sagens karakter.Nielsen skrev: Det er jo noget skidt i disse tider, og nu hvor han har et job, hvor de er glade for ham, og hvor han er glad for at være. Han lære gennem sit job både sprog, kultur m.m. så det vil da være ærgeligt, hvis han ikke kan beholde sit job. Hvor længe vil han evt. skulle være uden arbejde?? Altså hvor længe tager en sådan ansøgning?
Mht. at arbejde uden opholdsholds- eller arbejdstilladelse kan arbejdstageren, altså din kommende mand, straffes med bøde og/eller fængsel i op til et år. Og oven i købet kan arbejdsgiveren straffes med bøde og/eller fængsel i op til 2 år.
fundiver199 skrev: Du skriver ganske vist, at din forlovede allerede i omkring et år har boet for sig selv. Men det må man ikke, når man er familiesammenført, så det underlige i sagen er sådan set mest, at han ikke forlængst er blevet bedt om at rejse hjem.
Medmindre naturligvis han har "glemt" at fortælle myndighederne, hvor han bor, hvilket så iøvrigt allerede i sig selv er en overtrædelse af lovgivningen.
Lige præcis hvad jeg også tænkte da jeg læste indlægget. Umiddelbart ville jeg vurdere at han allerede opholder sig i DK ulovligt. Og det kan få meget alvorlige konsekvenser. Han må IKKE bo alene her, da én af betingelserne for hans OT er at han bor sammen med sin kone. Hvis disse betingelser ændrer sig i løbet af opholdet, bortfalder OT.. At han tilmed har boet alene i over 1 år, gør det hele meget værre. Så han skal faktisk være heldig at han i det hele taget er her.. Spørgsmålet er jo selvfølgelig hvordan US forholder sig til at betingelserne er brudt, for det vil de helt stensikkert tage op, når i indgiver den nye ansøgning.. I værste fald bliver han udvist og kan ikke søge indrejse igen i de nærmeste 5 år..
-
fundiver199
Spørgsmålet er, om det i grunden er så "heldigt". For som biggu også skriver, så kan det forhold, at betingelserne i hans første opholdstilladelse er blevet overtrådt, altså godt gøre det (endnu) mere svært for ham at få en ny opholdstilladelse.biggu skrev:Så han skal faktisk være heldig at han i det hele taget er her.
Chancerne for en hurtig sagsbehandling med positivt udfald ville således have været betydeligt større, hvis han havde gjort det, som han skulle ifølge betingelserne i den opholdstilladelse, han p.t. har. Nemlig flytte tilbage til Marokko lige så snart, han ikke længere ønskede at bo sammen med sin første kone.
Som en lille trøst er der jo så altid EU-reglerne, der kan anvendes i sager, hvor familiesammenføring efter de nationale regler af den ene eller anden årsag ikke er mulig eller i hvert fald meget besværlig.
Men det kræver jo så, at "Nielsen" er villig til at bosætte sig i f.eks. Sverige i en periode, og det er måske knap så sjovt, når der også er en lille pige på 7 år at tage hensyn til.
Så det er måske tid til at tænke sig om en ekstra gang, før der foretages hverken det ene eller andet.