sværere at komme ind i Danmark

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
krikris
Geografisk sted: denmark

sværere at komme ind i Danmark

Indlæg af krikris » 07.11.2009 22:57:58

Sidder lige og læser Jyllandsposten af 7 november i forbindelse med et weekend besøg hos familie i DK.....

Her står der at Regeringen og DF strammer familiesamenførinngsreglerne for at dæmme op for konsekvenserne af Medock dommen som Regeringen "har opgivet at ændre" men det kan de vel heller ikke...

Er der nogen som ved noget for de nationale krav kan vel næppe blive strammere??

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: sværere at komme ind i Danmark

Indlæg af Kim P. Nyberg » 07.11.2009 23:40:08

Som jeg hørte det på TV2 News i dag, handler det om, at udlændinge, som deltager i skattesnyd og kriminalitet, hurtigere skal kunne udvises af DK.

Det er korrekt, at DK ikke egenhændigt kan pille ved EU-reglerne. Det er kun EU-systemet, der kan det, og det vil EU som bekendt ikke, da det vil få negative konsekvenser for den fri bevægelighed. Derfor har DF kastet håndklædet i ringen, når det gælder EU-reglerne.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 08.11.2009 06:24:56

Dansk Folkeparti har i forbindelse med finanslovsforhandlingerne forlangt, at kontrollen med de danskere, der tager deres ægtefæller med tilbage til Danmark efter EU-reglerne, skal øges.

I aftalen mellem Dansk Folkeparti og regeringen sidste efterår indgik, at 25% af denne form for ansøgninger skal udtages til en "ekstra kontrol", hvad det så end vil sige. Det tal bliver nu øget til 50%, og US får 12,5 millioner ekstra til opgaven.

Udover at de penge jo kunne bruges på mange andre ting, hvor de ville gøre mere nytte, så skal man vist bare se det som en symbolpolitisk markering uden nogen videre praktisk betydning.

Chancen for, at man bliver bedt om at fremsende lejekontrakter og anden dokumentation til US bliver vel øget, men det gør de fleste af forummedlemmerne vel i forvejen, jævnfør de anbefalinger der gives i forum.

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 08.11.2009 07:48:49

ja de får jo allerede hele mapper af bilag til det samme, så endnu engang et spil for galleriet. De skal da være så velkomne til at læse vores snart 300 i datorække lagte bonner fra ICA etc igennem, men så kan jeg da heller ikke sige at jeg ikke får noget for mine skattekroner :lol:

Besvar