Dette er min første tråd/bidrag til dette forum af forhåbentlig mange.
Sagen er den at jeg som så mange andre herinde har en kæreste i udlandet som jeg gerne vil have tættere på - meget tættere.
Vi har været sammen i et stykke tid og snakker om at blive gift til sommer eller lidt senere, hvilket glæder mig. Men det, at vi ikke kan bo sammen her i DK, er roden til megen stress og sorg på begge sider. Derfor søger jeg/vi alternativer, hvilket jeg håber I vil hjælpe med.
Fakta om mig:
Jeg kom til DK fra det gamle Jugoslavien i 1993 og er Dansk statsborger siden 2005/2006. Jeg bor her med mine forældrer og min søster som det eneste familie. Den øvrige bor rundt omkring i verdenen. Fra Sverige til USA. Jeg har en kort videregående udd. inden for salg og markedsføring og har altid være i arbejde.
Om hende:
Hun er 20 år og bor på nuværende tidspunkt i Bosnien hvor hun arbejder som frisør. Hendes familie er spredt i verden ligesom min. Blandt andet i Tyskland og Sverige.
Vi mødtes tilfældigt på en ferie jeg var på dernede og jeg troede egentlig ikke det ville nå hertil, men sådan kan det gå
Så; hvad er vores muligheder? Skal jeg udrejse?
Min mor fortæller mig at hun, mens jeg var på visit i Bosnien i uge 43, at hun havde set en udsendelse i TV hvor der var en fra Udlændingeservice der svarede på spørgsmål havde sagt at man sagtens kunne få sin ægtefælle til DK så længe man
var i arbejde? Har hun misforstået noget?
Jeg vil senere kommer med mine øvrige spørgsmål for ikke at blande for meget sammen og dermed undgå at blive forvirret.
På forhånd tak.