Som nævnt i andre indlæg, så skal min mand og jeg til at søge fs når han snart kommer her på sit 2. visum.
Skal min mand udfylde det fs skema som er på engelsk og jeg så selvfølgelig udfylder det som er dansk, eller udfylder han bare det som er på dansk og jeg så oversætter for ham hvad der står..hvad har i andre gjort?
Og når vi afleverer ansøgningen, så er min mand ikke 24 år endnu(det bliver han 1/5 10), men må jo som sagt gerne søge når han er 23½ år. skal vi gøre opmærksom på det, så de ikke behandler sagen ud fra at han ikke er 24 år endnu eller bare lade som ingenting?..vil helst bare ikke gøre noget forkert..
fs
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Re: fs
De er jo ens, så om det er samme sprog i begge dele gør ingen forskel.gulabese skrev:Skal min mand udfylde det fs skema som er på engelsk og jeg så selvfølgelig udfylder det som er dansk, eller udfylder han bare det som er på dansk og jeg så oversætter for ham hvad der står..hvad har i andre gjort?
Alternativt kan du som udgangspunkt udfylde det danske skema, og overføre alle svarene til den engelske version, så din mand ved, hvad han skriver under på.
Held og lykke med at udnytte reglerne
Men under alle omstændigheder får i jo ikke opholdstilladelse før i begge er fyldt 24 år. I kan jo være heldige at få processuelt opholdstilladelse, men hav en plan B klar, så din mand kan rejse hjem og vente på tilladelsen.
Hej dotGusten
Mange tak for dit svar..
Havde også regnet med at vi bare kunne udfylde det danske skema, men det kunne jo være at US synes det ville være mærkeligt hvis min mand havde udfyldt det danske skema, når han nu ikke kan dansk..
Ja, ved godt at vi ikke får opholdstilladelsen før han bliver 24 år, men vi afleverer ansøgningen inden visum udløber, som er 4 måneder før han fylder 24 år og så troede jeg at han fik lov til at blive her under sagsbehandlingen?
Mange tak for dit svar..
Havde også regnet med at vi bare kunne udfylde det danske skema, men det kunne jo være at US synes det ville være mærkeligt hvis min mand havde udfyldt det danske skema, når han nu ikke kan dansk..
Ja, ved godt at vi ikke får opholdstilladelsen før han bliver 24 år, men vi afleverer ansøgningen inden visum udløber, som er 4 måneder før han fylder 24 år og så troede jeg at han fik lov til at blive her under sagsbehandlingen?
-
fundiver199
Det gør han også, det er en mere eller mindre fast procedure, Udlændingeservice har indført.