Jeg har ladet mig fortælle, at kommunen skaffer bolig til den separerede udlænding inkl. børn.
Er der nogen, der har hørt om denne procedure? Og hvor længe må udlændingen bo i en sådan lejlighed? I princippet mister de jo opholdstilladelsen ved separation?
Jeg er en smule forvirret.
Ny bolig ved separation?
Re: Ny bolig ved separation?
Jeg har aldrig hørt om det før - jeg er blevet skilt 2 gange fra danske mænd og kommunen kunne IKKE i nogen af tilfældene hjælpe med en bolig ....
Så jeg tror ikke at der er hjælp at hente for en udlænding .... hvis der er, så står verdenen da ikke længere .....
Så jeg tror ikke at der er hjælp at hente for en udlænding .... hvis der er, så står verdenen da ikke længere .....
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Re: Ny bolig ved separation?
Måske er der tale om et krisecenter, hvor udlændingen kan bo, indtil vedkommende skal forlade landet?
Prøv at ringe til kommunen for at høre hvad der er op og ned, og ring også til udlændingeservice for at høre, hvad de siger til udrejsefristen. Du kan jo f.eks. fortælle at du er præst og gerne vil hjælpe et af dine sognebørn. Så er du fri for, at afgive personoplysninger og kan holde det på det generelle plan. Det plejer at virke.
Og vend så tilbage med svar her, så du kan vejlede andre i samme båd.
Prøv at ringe til kommunen for at høre hvad der er op og ned, og ring også til udlændingeservice for at høre, hvad de siger til udrejsefristen. Du kan jo f.eks. fortælle at du er præst og gerne vil hjælpe et af dine sognebørn. Så er du fri for, at afgive personoplysninger og kan holde det på det generelle plan. Det plejer at virke.
Og vend så tilbage med svar her, så du kan vejlede andre i samme båd.