Hvordan forholder vi os med hensyn til at ansøge om opholdst

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
john doe

Hvordan forholder vi os med hensyn til at ansøge om opholdst

Indlæg af john doe » 27.08.2009 21:04:57

Jeg er lige blevet gift med min kæreste som er her i landet som aupair.

Hvordan forholder vi os med hensyn til at ansøge om opholdstilladelse??

Kan vi ansøge her fra DK begge 2 eller skal hun hjem for at kan ansøge nu da hendes OT
er annuleret??

John Doe

fundiver199

Re: Hvordan forholder vi os med hensyn til at ansøge om opholdst

Indlæg af fundiver199 » 27.08.2009 22:08:35

Det kommer an på, hvad du mener med, at hendes opholdstilladelse er "annuleret". Hvis du mener, at hun ikke kan fortsætte med at være au-pair, fordi I er blevet gift, så skal I bare tage hen til Udlændingeserivice en af de nærmeste dage og aflevere en ansøgning om FS.

Hvis du derimod mener, at Udlændingeservice allerede har givet hende en frist til at rejse ud af landet, som hun ikke har overholdt, så opholder din kone sig p.t. illegalt i Danmark. Og ditto gælder, hvis hendes visum er udløbet.

Og i så fald bliver hun nødt til at rejse hjem og søge om familiesammenføring fra sit hjemland.

john doe

Re: Hvordan forholder vi os med hensyn til at ansøge om opholdst

Indlæg af john doe » 28.08.2009 14:03:35

Hej fundiver199

Hun har stadig en gyldig OT men Udlændingeserivice sagde at den blev ugyldig i det øjeblik vi giftede os.

De ville råde min kone til at rejse tilbage til sit hjemland og søge derfra ellers ville vi få et afslag da hun er her ulovligt.

Men jeg kan forstå på dig at vi bare skal indlevere ansøgningen her i DK, så kan hun blive her på procesuelt ophold mens
den bliver behandlet.

Besvar