Hvor lang tid får man opholdstilladelse som første gang?
Hvor lang tid får man opholdstilladelse som første gang?
Vores ansøgning om FS er hos Udlændingeservice, vi søger efter danske regler
Når nu min mand får opholdstilladelse, hvr længe gælder den?
Skal han have den forlænget? Hvad kan vi gøre så min mand får permanent opholdstilladelse?
Hvornår kan min mand søge om dansk pas?
Når nu min mand får opholdstilladelse, hvr længe gælder den?
Skal han have den forlænget? Hvad kan vi gøre så min mand får permanent opholdstilladelse?
Hvornår kan min mand søge om dansk pas?
-
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Hvor lang tid får man opholdstilladelse som første gang?
Når man søger efter de danske regler, får man en opholdstilladelse, der gælder i 2 år ad gangen. Forlængelsen sker automatisk. Du kan ikke gøre noget for at give ham permanent opholdstilladelse, udover at vente til der er gået 7 år.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Hej Kim og Ingrid.
Hvor lang tid man får opholdstilladelse af gangen afhænger også af hvorlænge ens pas løber , så det er vigtigt at passet gælder nogle år ´.
Du skriver at forlængelse sker automatisk ????????
Medmindre der er kommet helt nye regler her for nylig , så er det ikke rigtigt.
Man skal selv søge om forlængelse.
Hvis man har haft fuldtidsarbejde i 3 sammenhængende år kan man søge permanent opholdstilladelse efter 5 år.
MVH
Liss
Hvor lang tid man får opholdstilladelse af gangen afhænger også af hvorlænge ens pas løber , så det er vigtigt at passet gælder nogle år ´.
Du skriver at forlængelse sker automatisk ????????
Medmindre der er kommet helt nye regler her for nylig , så er det ikke rigtigt.
Man skal selv søge om forlængelse.
Hvis man har haft fuldtidsarbejde i 3 sammenhængende år kan man søge permanent opholdstilladelse efter 5 år.
MVH
Liss
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det afhænger også af, hvor din mand er fra - er han fra Tyrkiet, kan han få permanent opholdstilladelse efter at have haft beskæftigelse i 4 år - 3 år hos samme arbejdsgiver i samme funktion, fx 3 år som bagersvend hos en bagermester, og 1 år som bagersvend hos en anden bagermester.
Denne opholdstilladelse er endvidere uafhængig af, om jeres ægteskab består eller ej.
Dansk pas får man normalt kun som dansk statsborger, og statsborgerskab fås først efter 9 års ophold.
Denne opholdstilladelse er endvidere uafhængig af, om jeres ægteskab består eller ej.
Dansk pas får man normalt kun som dansk statsborger, og statsborgerskab fås først efter 9 års ophold.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
- Kontakt:
Billybob,
Proceduren for forlængelse blev lavet om her i sommer, så nu skal man ikke mere ned til US eller nærmeste politi for at få forlænget sin OT. Nu bliver den simpelthen bare automatisk sendt med posten uden modtageren skal gøre noget. Det er et kort på størrelse med et kreditkort. Jeg har skrevet om dette emne under fanebladet Familiesammenføring her på ÆUG.
viewtopic.php?f=6&t=3587
Proceduren for forlængelse blev lavet om her i sommer, så nu skal man ikke mere ned til US eller nærmeste politi for at få forlænget sin OT. Nu bliver den simpelthen bare automatisk sendt med posten uden modtageren skal gøre noget. Det er et kort på størrelse med et kreditkort. Jeg har skrevet om dette emne under fanebladet Familiesammenføring her på ÆUG.
viewtopic.php?f=6&t=3587
-
Det er rigtigt, at man ikke længere skal ind til US eller ned på den lokale politistation for at få en "sticker" i passet. Det er også rigtigt, at man får tilsendt et opholdskort til sin addresse. Men det er IKKE rigtigt, at det sker automatisk! Man skal stadig søge forlængelse ved anvendelse af en af de blanketter, som ligger på US hjemmeside. Der kan søges to måneder inden "den gamle" opholdstilladelse udløber.
mvh.
Parsifal
mvh.
Parsifal
-
- Kontakt:
Parsifal,
Der står ikke noget om i ServiceMagasinet, at man stadig skal søge om forlængelse. Der er kun nævnt, at forlængelsen sker automatisk.
Der står ikke noget om i ServiceMagasinet, at man stadig skal søge om forlængelse. Der er kun nævnt, at forlængelsen sker automatisk.
-
Kim,
Ja, det er rigtigt, men følgende er stadig gældende (jf. US hjemmeside)
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... ngelse.htm
mvh.
Parsifal
Ja, det er rigtigt, men følgende er stadig gældende (jf. US hjemmeside)
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... ngelse.htm
mvh.
Parsifal