Hej
Jeg skal lige hører om et par ting vedr. FS
1.Hvis man får godkendt sin kones FS hvor lang tid går der så inden hun skal op til invandreprøven ?
2.Hvis nu de nye regler træder i kraft pr Jan 2010 og vi f.eks. søger i Okt 2009 hvad kommer min kone så til at hører ind under de nye eller gamle regler (Prøven).
3.Hvis nu man får afslag på FS er det så tilladt og søge igen fra hjemlandet ?
Håber der nogen der kan hjælpe mig da jeg er meget i tvivl om hvilken løsning jeg skal vælge
om jeg skal Søge fra Hjemlandet eller tage chancen og søge når hun kommer på besøg heroppe.
Jeg opfylder alle de krav der er
1.24 års kravet er overholdt (Hun er 28 år og jeg er 32 år)
2.Jeg har haft dansk statsborgerskab i over 28 år
3.Boligkravet er opfyldt 73m2. (Stue/Soveværelse/Køkken/Bad/Gang)
4.Har ikke modtaget offenlig hjælp (Nogensinde)
5.Økonomisk sikkerhed 60.011 kr. (Ok Bank)
6.Ikke dømt for hustruvold mod tidligere ægtefælle/Partner
7.God løn og indtægt så jeg kan forsørge min hustru. (500.000 kr pr år)
Nogen der kan hjælpe ????
FS i Danmark
Re: FS i Danmark
Hej Styx.styx32 skrev:Hej
Jeg skal lige hører om et par ting vedr. FS
1.Hvis man får godkendt sin kones FS hvor lang tid går der så inden hun skal op til invandreprøven ?
2.Hvis nu de nye regler træder i kraft pr Jan 2010 og vi f.eks. søger i Okt 2009 hvad kommer min kone så til at hører ind under de nye eller gamle regler (Prøven).
3.Hvis nu man får afslag på FS er det så tilladt og søge igen fra hjemlandet ?
Håber der nogen der kan hjælpe mig da jeg er meget i tvivl om hvilken løsning jeg skal vælge
om jeg skal Søge fra Hjemlandet eller tage chancen og søge når hun kommer på besøg heroppe.
Jeg opfylder alle de krav der er
1.24 års kravet er overholdt (Hun er 28 år og jeg er 32 år)
2.Jeg har haft dansk statsborgerskab i over 28 år
3.Boligkravet er opfyldt 73m2. (Stue/Soveværelse/Køkken/Bad/Gang)
4.Har ikke modtaget offenlig hjælp (Nogensinde)
5.Økonomisk sikkerhed 60.011 kr. (Ok Bank)
6.Ikke dømt for hustruvold mod tidligere ægtefælle/Partner
7.God løn og indtægt så jeg kan forsørge min hustru. (500.000 kr pr år)
Nogen der kan hjælpe ????
1.Indvandrerprøven er der ingen der ved hvornår kommer. Det er slet ikke sikkert at den kommer jan2010,måske blir den udsat igen,igen.
2.Men "hvis" den kommer jan2010 så skal din kone tage den hvis sagsbehandlingen ikke er færdig inden jan2010.
Men det ser da ud til at du har råd til Danskundervisning til hende mens sagen kører,så er hun da rimeligt godt rustet til en eventuel prøve.
3.Ja i kan klage over afgørelsen men din kone skal vist nok rejse hjem mens klagesagen kører. Men i kan også søge påny hvis der er et par ting der skal rettes til inden næste ansøgning.
Som jeg ser jeres situation så vil i kunne få sagen ordnet på under 3 måneder.
Det ligner en "lige ud af landevejen" sag.
Hvis i har kendt hinanden i 1 år så prøv om du kan bevise det,evt med breve fra bekendte som har set at i har kendt hinanden i 1 år, du har jo også rejst dernede så det må da være tydeligt at i har kendt hinanden så lang tid.
Keff.