Fam sammenføring med pige fra Thailand

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

styx32

Fam sammenføring med pige fra Thailand

Indlæg af styx32 » 26.06.2009 14:53:56

Hej

Min kone er i øjeblikket i gang med at søge Visum til Danmark. (3 mdr. ophold) men da jeg har fået nedenstående svar fra ambassaden er jeg meget i tvivl om hvad jeg skal skrive i spørgeskemaet fra ULS. I ved det skema de vil sende ud om et par uger.

Ad 1.

Ansøgningen er indsendt til US da din hustru ikke tidligere har rejst i Schengen
området. I har kun været gift siden maj måned 2009. Ambassaden mener, at der er
risiko for længerevarende ophold i Schengen området. Din hustru har ingen
beskæftigelse at vende tilbage i Thailand og udtrykte under interview på ambassaden,
at hun ikke havde planer om at søge opholdstilladelse i Danmark, men at hun ville
tale med dig om det når hun kom til Danmark på besøg. På det grundlag mente
ambassaden ikke, at der kunne udstedes bona fide visum til din hustru.

Ad 2.

Sagen er sendt ind dags dato, så du kan herefter følge op med Udlændingeservice. Vi
vil kontakte din hustru når en afgørelse modtages her.

Spørgsmålet er om jeg skal skrive i spørgeskemaet at min kone gerne vil til Danmark for at opleve landet. Og hvis hun synes om det vil vi med tiden søge om fam sammenføring.

Kan det tænkes at ULS vil afvise sagen hvis man er ærlig vedr. fam sammenføringen eller skal man holde sin mund omkring det..

fundiver199

Re: Fam sammenføring med pige fra Thailand

Indlæg af fundiver199 » 26.06.2009 15:10:30

Ja det er jo totalt idioti, at det skal stå i vejen for et visum til ens ægtefælle eller trække sagen i langdrag i mange måneder, at man muligvis kunne finde på at søge om familiesammenføring, medens ægtefællen er på ferie i Danmark. For de danske myndigheder accepterer jo den fremgangsmåde, så hvad er problemet?

Men det korte af det lange er altså, at man ikke må have til hensigt at søge om familiesammenføring under sin ferie i Danmark, for så kan man ikke få et visum. Men er man først kommet herop på et visum, så må man gerne søge om familiesammenføring og blive i landet på "processuelt ophold".

Så politikerne eller myndigheder kan åbenbart ikke finde ud af, om de mener denne fremgangsmåde er ok eller ej. Og det må både de ansatte i Udlændingeservice samt visumansøgerne så bøde for.

Så du skal naturligvis skrive i spørgeskemaet, at din kone gerne vil til Danmark for at se, hvordan her er, og for at være sammen med dig og møde din familie. Og hvad jeres videre fremtidsplaner er, det skal du nok bare forbigå i total tavshed. Hvad du jo kan gøre med god samvittighed, for I er jo på ingen måde forpligtede til at have lagt planer for resten af jeres liv, bare fordi I har giftet jer.

Og i hvert fald skal du ikke nævne ordet "familiesammenføring", når du udfylder spørgeskemaet, da du derved nærmest kan tvinge Udlændingeservice til at give afslag på din kones ansøgning.

styx32

Indlæg af styx32 » 26.06.2009 15:13:22

Til Fundiver

Hvordan tolker du svaret fra Ambassaden ?

Tror du at min kone får hendes visum ?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 26.06.2009 15:19:40

Helt ærligt, jeg ved det ikke. I har jo begået en "fejl" på den måde, at du ikke på forhånd har instrueret din kone i, hvad hun skulle sige, når hun var til interview på ambassaden.

Så i værste fald får hun måske afslag, fordi hun sagde, at "hun ville tale med dig" om evt. at søge opholdstilladelse i Danmark.

styx32

Indlæg af styx32 » 26.06.2009 15:22:18

Mine kone har fortalt mig at hun har sagt til dem at hun tager til Danmark på ferie.

Så forstår ikke hvor ambassaden får de oplysninger fra.

keff

Indlæg af keff » 26.06.2009 17:16:39

styx32 skrev:Mine kone har fortalt mig at hun har sagt til dem at hun tager til Danmark på ferie.

Så forstår ikke hvor ambassaden får de oplysninger fra.
Foregik interviewet på engelsk,kunne man tænke sig at din kone misforstod spørgsmålet eller ikke kunne udtrykke sig ordentlig.

Måske skulle du ringe til US og tale med dem,så i kan få lidt ro i sjælen.

Ellers må i bruge EU-reglerne til at få visum.

Keff.

styx32

Indlæg af styx32 » 26.06.2009 17:53:00

Til Keff

tror bare det vil gøre det hele mere mistænktsomt hvis jeg begynder og ringe til ULS og klage min nød.

håber bare på at hun får det visum mere kan jeg hvis ikke gøre.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 27.06.2009 08:11:24

Noget helt andet er så, at du har postet dette indlæg under "familiesammenføring" og givet det titlen "familiesammenføring med pige fra Thailand". Så det tyder da lidt på, at det faktisk er familiesammenføring, I har i tankerne. Og så er ambassadens "mistanke" jo ikke helt ved siden af :wink:

Hvis du er under 28 år og din kone ikke tidligere har været i Danmark, så er hun dog nødt til at komme herop på visum for at opfylde tilknytningskravet, og så kunne I ikke have gjort det anderledes, end I har.

Er du fyldt 28, så kan I derimod overveje, om ikke hun skal trække sin visumansøgning tilbage og søge om familiesammenføring i stedet. Når visumansøgningen skal behandles af Udlændingeservice er der nemlig stor risiko for, at det faktisk vil tage længere tid end en ansøgning om familiesammenføring. :shock:

Og herefter skal din kone så desuden opholde sig på "processuelt ophold" i Danmark, medens ansøgningen om familiesammenføring behandles, i stedet for at det hele er i orden, allerede når hun kommer hertil.

Er du under 28, har din kone ikke tidligere været i Danmark, og får hun afslag på sin ansøgning om visum, så kan du flytte mindst 10 uger til Sverige eller et andet EU-land og herefter tilbage til Danmark igen.

Så kan du nemlig søge om både visum og opholdskort til hende efter EU-reglerne og dermed glemme alt om langsommelig sagsbehandling, tilknytningskrav, boligkrav, bankgaranti og meget andet.

sysop
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af sysop » 27.06.2009 12:38:15

fundiver199 skrev:Er du fyldt 28, så kan I derimod overveje, om ikke hun skal trække sin visumansøgning tilbage og søge om familiesammenføring i stedet. Når visumansøgningen skal behandles af Udlændingeservice er der nemlig stor risiko for, at det faktisk vil tage længere tid end en ansøgning om familiesammenføring. :shock:
Som fundiver ovenover nævner ....... havde jeg f.eks. vidst bedre, havde jeg søgt familiesammenføring til kone og ungerne, istedet for visum - da min sag vil være "kompliceret" pga. samvær med barn, ville det tage samme tid at få familiesammenføring som visum.

Utroligt men desværre sandt.
- working my way up from nothing to poverty
- don't click here >>http://webshop.incomm.dk<<

styx32

Indlæg af styx32 » 27.06.2009 15:06:18

Hej Sysop / Fundiver

Der er to grunde til hvorfor jeg har gjort som jeg nu engang har gjort :-)

1.fra Januar 2010 bliver det mega svært for en thai at komme til Danmark pga. det nye indvandreprøve så jeg er tidspresset.

2.Jeg vil gerne have at min kone skal opleve Danmark inden hun beslutter sig om hun vil lade sig fam sammenfører. hvis jeg havde valgt og få hende på besøg inden vi giftet os så skulle jeg hoste op med 60.000 dkk cool cash.

det slipper jeg for nu hvor vi er gift indtil vi skal fam sammenføres og så vinder jeg lidt tid på den måde kan min kone se Danmark og så beslutte sig efterfølgende.

Min kone var til interview den 09.06.2009 så fatter virkelig ikke hvor det spørgeskema bliver af.

Hvor længe plejer der at gå før man modtager det ??

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 27.06.2009 16:14:35

Det er da fornuftige overvejelser, som du har gjort dig. Men desværre er de to ønsker i konflikt med hinanden. For ved at søge om visum først må I påregne at forlænge den samlede sagsbehandlingstid med 4-6 måneder. Og dermed risikerer I så netop, at den nye indvandringsprøve når at træde i kraft, inden din kone har fået bevilget FS i Danmark.

Men hvis du bliver træt af alt det her cirkus med lange ventetider og indvandringsprøve og fandens oldemor og hendes pumpestok, så kan du jo bare daffe 10 uger til Sverige og klare sagen efter EU-reglerne i stedet.

Det er der selvfølgelig også en del besvær og nogle udgifter forbundet med. Men i det mindste er det så dig selv, der svinger taktstokken og bestemmer tempoet, og ikke de danske myndigheder :wink:

styx32

Indlæg af styx32 » 27.06.2009 16:29:43

hvis man søger Fs når hun kommer til Danmark så er processen vel startet også skal hun vel ikke op til selve prøven ude på ambassaden men har mulighed for at lærer dansk først herhjemme eller hvad ?

sysop
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af sysop » 27.06.2009 17:48:25

styx32 skrev:Hej Sysop / Fundiver

Der er to grunde til hvorfor jeg har gjort som jeg nu engang har gjort :-)

1.fra Januar 2010 bliver det mega svært for en thai at komme til Danmark pga. det nye indvandreprøve så jeg er tidspresset.

2.Jeg vil gerne have at min kone skal opleve Danmark inden hun beslutter sig om hun vil lade sig fam sammenfører. hvis jeg havde valgt og få hende på besøg inden vi giftet os så skulle jeg hoste op med 60.000 dkk cool cash.

det slipper jeg for nu hvor vi er gift indtil vi skal fam sammenføres og så vinder jeg lidt tid på den måde kan min kone se Danmark og så beslutte sig efterfølgende.

Min kone var til interview den 09.06.2009 så fatter virkelig ikke hvor det spørgeskema bliver af.

Hvor længe plejer der at gå før man modtager det ??
Der gik 2 måneder fra konen afleverede visum ansøgningen på konsulatet og havde interview, til spørgeskemaet lå i min postkasse. Efter de så har modtaget spørgeskemaet retur, er der en ventetid på 12 uger.

Så koldt vand i blodet, is i maven o.s.v. Med lidt held, kan I ses i juleferien - så får hun også et bedre billede af vejrforholdene her i DK :)
- working my way up from nothing to poverty
- don't click here >>http://webshop.incomm.dk<<

styx32

Indlæg af styx32 » 27.06.2009 18:11:08

Jeg skal brige det visum til den 20.09.2009

mærkeligt nok så skriver jeg lidt med en fyr på et andet forum hans kone søgte den 01.06.2009

han har fået sit spørgeskema og det er samme setup som mit.

styx32

Indlæg af styx32 » 27.06.2009 18:16:01

til sysop

en anden ting er at den nye indvandreprøve kommer jo pr 01/01-2010 og hvis den først bliver indført inden jeg får søgt om FS. så har jeg et stort problem for min kæreste kan kun Thai og Engelsk. så hun har ikke en jordisk chance for at gennemfører prøven.

så jeg skal død og pine ind under de gamle regler.

Besvar