Hejsa, venner
Jeg står og skal til næste år søge FS til min mand fra Tyrkiet, og når jeg snakker med folk om det, så hører jeg lidt forskelligt omkring reglerne, da de åbenbart er blevet ændret igen -igen, så jeg vil gerne bede om en slags opdatering, så jeg er sikker på at jeg har det hele med:
Skal de ca. 60.000 kr være låst i 7 eller 10 år nu ???
Mener det 'kun' er 7 år hvor man derefter kan søge permanent OT ???
Er den regel ændret til 10 år ??
Og indvandrerprøven er endnu ikke trådt i kraft, vel ???
Og skal den overhovedet ??
Mange tak for al hjælp som jeg har fået i forbindelse med hele den uoverskuelige proces for at være sammen med den man elsker
Opdatering af FS efter danske regler
Opdatering af FS efter danske regler
The love we give away is the only love we get
Hayatı çok güzel, ama çok zor
Hayatı çok güzel, ama çok zor
-
fundiver199
Nej der er ikke sket nogen nævneværdige ændringer af de danske regler for nylig. Bankgarantien skal således stadig kun stilles, til ægtefællen får permanent opholdstilladelse, og det kan man stadig som hovedregel få efter 7 år. Men dog kun under forudsætning af, at man opfylder en række krav og betingelser.
Den vedtagne indvandringsprøve er ikke blevet "aflyst", men dens ikrafttræden er blevet udskudt flere gange, senest til begyndelsen af 2010.
Hvis du er dansk statsborger, så kan I dog slippe for både bankgaranti, indvandringsprøve og en mængde andre ting - f.eks. tilknytningskravet - hvis du anvender EU-reglerne, som f.eks. denne skribent har gjort det:
viewtopic.php?t=3244
Den vedtagne indvandringsprøve er ikke blevet "aflyst", men dens ikrafttræden er blevet udskudt flere gange, senest til begyndelsen af 2010.
Hvis du er dansk statsborger, så kan I dog slippe for både bankgaranti, indvandringsprøve og en mængde andre ting - f.eks. tilknytningskravet - hvis du anvender EU-reglerne, som f.eks. denne skribent har gjort det:
viewtopic.php?t=3244