Hvad er vores ods??

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jras

Hvad er vores ods??

Indlæg af jras » 10.05.2009 23:09:13

Hejsa.
Jeg er blev forelsket i afrika da jeg var dernede i praktik 07.
vi blev gift i aug 08 i cape town og har nu søgt om fs.afleverede d.27/4 i ct
umiddelbart opfylder vi kravende men min mand har aldrig været i dk har dette nogen indflydelse?
og kan han evt få turist visum i dk mens vi søger??
evt nogle gode råd??

på forhånd tak :wink:

sysop
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af sysop » 11.05.2009 06:04:05

Ja det kan godt have indflydelse at din mand ikke har været her før - det er et spørgsmål om alder. Er du over 28 år, og din mand over 24 skulle det dog ikke have så meget at sige.

Om det er nogen speciel god ide at søge turistvisum imens jeres FS kører, er jeg ikke så sikker på. Der ud over er jeg heller ikke sikker på at det overhovedet kan lade sig gøre, og ville sikkert også komplicere ting inde hos US

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 11.05.2009 17:28:15

Det havde været smart, hvis du havde spurgt, inden I søgte om FS, og ikke bagefter. For hvis du er under 28 år, så opfylder I sandsynligvis ikke tilknytningskravet, men mindre din mand har lært dansk i sit hjemland eller lignende.

Og så skulle I i stedet have startet med at søge om et visum til ham. Idet blot et enkelt besøg i Danmark normalt vil være nok til, at I opfylder tilknytningskravet, hvis du har været dansk statsborger og/eller har boet i Danmark i mindst 13 år.

Alternativt skulle du være flyttet til et andet EU-land, så I kunne søge efter EU-reglerne, og så først være flyttet tilbage til Danmark, når du havde boet i det andet land i mindst 10 uger, og din mand havde sluttet sig til dig.

Groft sagt er man altid nødt til at gøre èn af de to ting, hvis danskeren er < 28 år og ægtefællen ikke i forvejen har været i Danmark eller på anden vis har opnået nogen tilknytning til Danmark.

Fjollet, javel, men det nu altså engang de regler, som et flertal af de 179 vise mænd og kvinder på Christiansborg har bestemt skal være gældende.

jras

Indlæg af jras » 11.05.2009 21:46:44

Tak for svarende jeg er heldigvis rundet de 29 og min mand er 28 og jeg er født og opvokset i dk.

Men Tænk sig at kærlighed skal være så bøvlet hva?
Men kan jo kun håbe på det bedste men savner ham sgu

Besvar