min kærester er au pair og fra ikke eu land

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
magaard
Kontakt:

min kærester er au pair og fra ikke eu land

Indlæg af magaard » 14.04.2009 22:33:52

min kærester er i dk som aupair og fra philipinerne og er 24 år jeg er selv 30 og dansker vi vi gerne flytte sammen hvad gør vi nu ???????????????????????? jeg har læsk noget om jeg kan flytte til tyskland eller sverige få et job i 2 til 10 uger få min kæreste med og så skulle jeg kunne flytte tilbage igen sammen med min kæreste elller????????????????????????????

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 14.04.2009 23:07:56

Ja, det er EU-reglerne du der hentyder til. Du kan læse om dem i de to tråde jeg har lagt nederst i dette svar.

Du kan dog også benytte de danske nationale regler, hvis de er mere komfortable for dig. Her under fanebladet Familiesammenføring og også under Visum, er der masser af skriverier om de nationale danske regler, og hvordan du skal forholde dig.

viewtopic.php?t=2876

viewtopic.php?t=2764
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 15.04.2009 09:02:30

Start også med at læse, hvad de danske myndigheder selv skriver. Både om FS efter de danske regler og om opholdskort via EU-reglerne for danske statsborgere:

www.nyidanmark.dk

Og selv om det også står i de to tråde, Kim har linket til, så lad mig bare èn gang for alle mane det i jorden:

For at benytte EU-reglerne skal du ikke arbejde men bo i et andet EU-/EØS-land end Danmark. Det er dog rigtigt, at Danmark indtil oktober 2008 krævede, at du også skulle have arbejdet i det land, hvor du var bosat.

Dette var imidlertid et krav, som Danmark havde opfundet ud af den blå luft. Og i oktober 2008 frafaldt den danske regering kravet, fordi regeringens jurister advarede om, at en sag imod Danmark for traktatbrud i modsat fald ville være en overhængende risiko.

Dette skete efter EF-domstolens kendelse i Metocksagen, som gav anledning til megen politisk uro i Danmark og megen omtale i de danske medier i sommeren og efteråret 2008.

Besvar