Jeg har mødt en utrolig sød kvinde fra Panama og vi vil gerne tage skridtet fuldt ud, og leve sammen.
Jeg har været ovre og besøge hende 2 gang i Panama - første gang 3 uger og anden gang 5 uger. Hun har endnu ikke været i Danmark men kommer herover, så snart hun har færdiggjort sin bachelor uddanelse (i marketing og design). Vi har tænkt os at blive gift mens hun er her i landet (hun kan være her 3 måneder uden at skulle søge visum), for at det vil ser bedre ud på vores ansøgning om famile-sammenføring.
Hun er 31 og jeg er 27, så der er ikke noget problem med 24 års reglen.
Jeg er kandidatstuderende (it), med lidt under 2 år tilbage. Jeg bor i øjeblikket på kollegie, men har fået et dobbeltværelse, så der er både plads og mulighed for at hun kan bo her - fra kollegiets side altså.
Men er et kollegieværelse en passende bolig og opfylder det kravende fra UdlændingeService (US)?
Jeg er i øjeblikket på SU, med SU-lån, og her er jeg i tvivl om det er nok for US med hensyn til forsøger-krav, med mm. ?
Er der nogen af jer der ved, hvordan de regner tilknyttningskravet ud ? Og hvordan tror I at vi står i denne situation?
Mens hun er her, på ferie visum, skal hun så ha' en sundhedsforsikring eller er hun dækket af det danske sundhedsvæsen?
Håber der er nogen af jer der har lyst til at dele jeres erfaringer med mig
mvh
Mikkel