Forlængelse af OT
Forlængelse af OT
Et kort spørgsmål: Min kone har fået forlænget sin OT, men kan ikke møde op på politistationen pga. sit arbejde. Kan jeg aflevere hendes pas og foto på hendes vegne eller SKAL hun møde op personligt?
-
Parsifal25
Hmmm.... Jeg ved ikke hvilken politikreds i hører under, men her omkring Roskilde har udlændingekontoret åbent fra 0800-1800 (både for personlig og telefonisk henvendelse). Det burde vel nok være muligt at møde op de få minutter det tager at få fornyet noget så vigtigt som sin OT. Og hvis det ikke er muligt, så ring dog og spørg om ikke en fuldmagt er godt nok - ring evt. til Rigspolitiet. Hvor svært kan det være?
Parsifal
Parsifal
-
fundiver199
Uden at vide det, kunne jeg godt forestille mig, at personligt fremmøde er påkrævet. Bl.a. for at myndighederne kan checke, at man i det hele taget befinder sig i landet, og at man er den, man giver sig ud for at være.
Den eneste måde at få udleveret en straffeattest er i hvert fald at møde personligt op på politistationen. Så det ville være meget logisk, hvis det var det samme her.
Befinder man sig i Danmark og ligger man ikke på hospitalet e.l. kan jeg ærlig talt ikke se, hvori problemet består. Det må da være muligt at bede sin arbejdsgiver om få fri den ene time, som det tager hvert 2. år. Er arbejdsgiveren komplet uforstående, så må man jo tage sig en sygedag.
Men som Parsifal25 skriver, ring dog til politiet (igen) og spørg, hvis det virkelig er så umuligt for din kone selv at tage hen på politistationen.
Den eneste måde at få udleveret en straffeattest er i hvert fald at møde personligt op på politistationen. Så det ville være meget logisk, hvis det var det samme her.
Befinder man sig i Danmark og ligger man ikke på hospitalet e.l. kan jeg ærlig talt ikke se, hvori problemet består. Det må da være muligt at bede sin arbejdsgiver om få fri den ene time, som det tager hvert 2. år. Er arbejdsgiveren komplet uforstående, så må man jo tage sig en sygedag.
Men som Parsifal25 skriver, ring dog til politiet (igen) og spørg, hvis det virkelig er så umuligt for din kone selv at tage hen på politistationen.
fremmøde på politistationen
efter politi reformen er der ikke altid så meget service at hente. Men en ting er sikkert fremmødet skal være personligt. og det skulle være tilstrækkeligt at henvende sig i skranken. Men ellers ring til den nærmeste større politigård og spørg efter fremmedpolitiet / ulændingeafdelingen. De skal vide det.
one free world
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Holmes har fuldstændig ret. Du kan ikke indleverer ansøgning om OT eller forlængelse af denne på andres vegne. Lige inden jul afleverede vi fruens ansøgning om forlængelse. Forinden gik jeg selv ned til politiet, men blev afvist med besked om, at ansøgeren SKULLE møde personligt.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser