Vil det hjælpe at klage til ministeriet??? Hurtigt svar!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar

Vil det hjælpe at klage til ministeriet?

Ja, det vil det højst sandsynligt! Minesteriet er en højere myndighed end selve US
3
50%
Nej, det vil det ikke- det vil blot skabe mere ventetid- lad være med det!
3
50%

Afgivne stemmer: 6

Nicolai
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Vil det hjælpe at klage til ministeriet??? Hurtigt svar!

Indlæg af Nicolai » 08.01.2009 12:25:33

Hej med jer.

Min kone og jeg har ventet på en afgørelse siden april 2008, og vi har endnu ikke fået den. Kan i ud fra denne mail fortælle mig, om I tror, det vil være en god idé at klage til Ministeriet?

Mail (sendes meget snart til sagsbehandler):

"Jeg og min kone har ventet på at få en afgørelse på vores sag i meget længere tid end den maksimale ventetid må være. Således udløb svarfristen for vores sag d. 22. november 2008.

Sagehandleren sagde at han håbede på en afgørelse inden jul- men dette kunne ikke gennemføres. Jeg ringede så til Sagsbehandleren idag (08.01.2009)., blot for at få at vide at han er på ferie og at hans sager er uddeligeret til kolegaer!!!! Det forstår jeg ikke rigtigt eftersom hele Danmarks befolkning lige er returneret til deres arbejdsplads efter en juleferie???

Sagsbehandleren fortalte mig, at Udlændinge Service i 2009, skulle lave "omprioriteringer"- jeg vil derfor gerne have oplyst, hvilke konsekvenser disse "omprioriteringer" får for behandlingen af vores sag.

Jeg og min kone stiller os endvidere meget uforstående overfor, vi skal vente så længe på en afgørelse (vi indleverede ansøgningen i april 2008!) da vores sag er fuldt oplyst. Det blev i 2008 meldt officielt ud fra US, at man skulle have svar inden for højst 2 måneder, hvis ens sag var fuldt oplyst!

Vi ønsker en status på, hvordan det går med vores sag SNAREST!!!

I bedes desuden medtage muligheden for for anvendelsen af undtagelsesparagraffen 9.C stk. 1 -som vores advokat mener kan være relevant i vores situation pga. mit fysiske handicap- i jeres overvejelser. Dokumentation herfor er vedlagt som bilag til vores ansøgning!"

Tror I det vil hjælpe at pudse ministeriet på sagen?

Det eneste svar jeg får, når jeg har ringet til sagsbehandleren er pladespilleren: "Vi er ked af, der er gået så lang tid, men vi kan ikke oplyse noget på nuværende tidspunkt."

Vi er snart desperate!!! Hjælp os!!! :twisted:

Skriv gerne kommentarer :)

hfb

Indlæg af hfb » 08.01.2009 16:11:34

Det er svært at sige.....

Men måske først send din mail. Hvis ikke det hjælper så klag til ministeriet.

Da du fik kviteringsbrevet fra US, hvilken dato lovede de da Jeres sag skulle være afsluttet?

Nicolai
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Indlæg af Nicolai » 08.01.2009 16:14:40

hfb skrev:Det er svært at sige.....

Men måske først send din mail. Hvis ikke det hjælper så klag til ministeriet.

Da du fik kviteringsbrevet fra US, hvilken dato lovede de da Jeres sag skulle være afsluttet?
22. november 2008

Besvar