Hjælp Mig.. Jeg er ikke helt med på hva de mener her.. Kan man blive fm når man er på flex job eller kan man ikke.. håber meget i kkan hjælpe..
Oversigt over hjælp, der kan være til hinder for ægtefællesammenføring efter udlændingelovens nugældende par. 9, stk. 5:
Udlændingelovens par. 9, stk. 5, 1. pkt., omfatter:
- hjælp efter lov om aktiv socialpolitik (f.eks. kontanthjælp og revalideringsydelse) og
- hjælp efter integrationsloven
Udlændingelovens par. 9, stk. 5, 1. pkt. omfatter dog ikke:
- hjælp der må sidestilles med løn eller pension eller træder i stedet herfor, hvilket aktuelt
omfatter ledighedsydelse udbetalt til personer, der opfylder betingelserne for at modtage fleksydelse
med henblik på en tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet, ledighedsydelse til ansatte i fleksjob i
forbindelse med afholdelse af ferie og det tillæg, som kan udbetales til brøk-førtidspensionister efter par.
27 a i lov om aktiv socialpolitik,
- enkeltstående ydelser af mindre beløbsmæssig størrelse, der ikke er direkte relateret til forsørgelse og
- hjælp efter integrationslovens par. 23 c (ansættelse med lønstilskud), idet løntilskuddet udbetales til
arbejdsgiveren.
Hjælp ydet efter anden lovgivning en lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven er ikke omfattet af udlændingelovens par. 9, stk. 5, 1. pkt. F. eks. er ydelser som ydes efter lov om en aktiv beskæftigelsespolitik, lov om social pension, lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., lov om fleksydelse, lov om delpension, lov om individuel boligstøtte, lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel ikke til hinder for ægtefællesammenføring efter udlændingelovens par. 9, stk. 5.
FLex
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Jeg er selv fleksjobber, og har svaret en anden om samme emne. For ikke at gentage tingene for mange gange, kan du klikke på dette link og finde svaret:
viewtopic.php?t=2842
viewtopic.php?t=2842
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser