Manglende dokumentation for uddannelseskravet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
KBHNV

Manglende dokumentation for uddannelseskravet

Indlæg af KBHNV » 24.05.2026 09:13:01

I forbindelse med at søge om familiesammenføring med min Thailanske kone, er jeg løbet ind i følgende problem: Manglende dokumentation for 6 års uddannelse

"Du har været under uddannelse i mindst 6 år (en del af integrationskravet)": Du kan opfylde én af betingelserne i integrationskravet ved at have været under uddannelse i Danmark i mindst 6 år. Ud af de 6 år skal mindst 1 år være en sammenhængende fuldtidsuddannelse ud over grundskolen og 10. klasse, og uddannelsesforløb, der er gennemført i udlandet, kan ikke medregnes.

Papirerne fra min skoletid er for længst borte (det var i forrige årtusinede og er siden forsvundet under en vandskade), men jeg har indhentet dokumentation for min studentereksamen via Rigsarkivet.
Desværre mangler jeg også dokumentation for min folkeskoleuddannelse, som rigsarkivet ikke ligger inde med. Jeg har kontaktet skolen, men umiddelbart har de inden papirer liggende.

Hvad gør man så?

Jeg ved at man i Tyskland har haft held til at lave en form for vidneerklæring fra en klassekammerat, som dokumentation for skolegang, men kan ikke finde referancer til noget lignende i Danmark.

Besvar