Er der virkelig ikke noget man kan gøre for at råbe US op?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sammybadr
Geografisk sted: korsør

Er der virkelig ikke noget man kan gøre for at råbe US op?

Indlæg af sammybadr » 28.11.2008 13:15:23

Hejsa...

Håber det er ok jeg deler min frustration med jer herinde... måske der er nogen der har et godt råd. Men desværre kan jeg jo læse gang på gang at det lader til vi er totalt underlagt US´s magt.
Vores FS sag har nu taget 11 ½ måned og der er ikke udsigt til at den bliver behandlet før om flere måneder. Det eneste jeg får at vide når jeg ringer til US er KLAG. - JA TAK, som en anden også har sagt, så har ens sagsbehandler telefontid en gang om ugen og ret ofte har jeg været ude for at den dag de så har telefontid er de enten på kursus, ferie eller syge. Vi er på 3 sagsbehandler nu.
Vi har klaget telefonisk (så meget man nu kan nå inden de afviser en), pr brev og pr mail, hvad kan man ellers gøre? De vender jo alle sammen bare det døve øre til og lader som om de hører efter.
Min mand og jeg har et års bryllupsdag i næste uge, hvilket skulle være en lykkelig begivenhed, men han er så deprimeret over den situation vi er havnet i, så han er meget tæt på at rejse. Han er ved at opgive håbet. Jeg er så led og ked af at jeg kun kan se til mens mit ægteskab hænger i en tynd tråd. Vi har ventet et par år med at kunne være sammen fordi han lige skulle have afsluttet nogle ting i hans hjemland inden han kunne rejse, så det der skulle være så lykkeligt, ja.....Imellem os er det perfekt, men hvem gider finde sig i at blive behandlet på den måe mange af os bliver behandlet af US. Det er meget de mennesker der sidder med vores sager ikke viser en lille smule medmenneskelighed. Vi skulle have haft endeligt svar i august måned. Til gengæld har vi intet fået at vide fra US siden februar. Ikke engang et brev om at vores sag trak ud. Jeg ved det kun fordi jeg bliver ved med at ringe, og så sent som igår har de stadig ikke engang kigget på sagen.
Kan det virkelig passe at der ikke er noget andet man kan gøre end at ringe, maile og VENTE??? :cry:

I øvrigt tillykke til jer der har fået FS og OT :)

Schjerbeck

Indlæg af Schjerbeck » 28.11.2008 14:57:04

Har hørt at det i grumme tilfælde kan betale sig at skrive direkte til ministeren.....
En sag burde MAX tage 9 måneder ifølge dem selv.....

Prøv at få fat i en overordnet..... det er muligt at de kan gøre noget ved det... Det hjalp med min visumansøgning.

Ellers ring HVER dag, så de bliver godt trætte af dig..... og spørg efter en overordnet hver gang.

De er godt nok overbebyrderede derovre, men 11½ måned og de ikke engang er gået i gang er helt klart overskridelse af alle regler.

held og lykke

Amichka
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Amichka » 28.11.2008 18:40:38

I skal ikke give op!!!!

Vi har også ventet et år, men vi sendte klager til Ministeriet og til Folketingets Ombudsmand. Da Ministeriet erkendte fejlen, det tog kun en uge før vi fik papirerne.

Held og lykke!!!

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 29.11.2008 10:27:33

Helt enig med de andre. Send en skriftlig klage til Integrationsministeriet og med kopi til Ombudsmanden (hvilket du selvfølgelig skriver i klagebrevet).

I bagklogskabens lys havde det været meget bedre, hvis I som så mange andre havde taget konsekvensen af den urimelige behandling, som dansk-udenlandske par får i Danmark, og simpelthen havde bosat jer i Sverige.

I så fald ville din mand i lang tid have haft sin opholdstilladelse, og I kunne nu søge om en opholdstilladelse i Danmark efter EU-reglerne, hvor I ville slippe for alle de vanvittige og nedværdigende krav, som der stilles efter de danske regler.

I kan i princippet bare flytte til Sverige nu, men dette vil forlænge forløbet yderligere, hvis jeres ønske stadig er at bo i Danmark. Og det kan jeres forhold nok næppe holde til. Så i jeres situation er det bedste nok at indsende en skriftlig klage over den helt vanvittige sagsbehandlingstid så hurtigt som muligt.

COkoye
Geografisk sted: Slagelse-Nigeria

Indlæg af COkoye » 29.11.2008 14:46:46

Hej
Ja, lad os skrige i kor sammen over denne helt umenneskelige og fuldstændige uacceptable langsommelige sagsbehandling.Det er jo ikke kartofler der handles om,hvor man trækker tiden i langdrag for,at få prisen op,NEJ vi er virkelige mennesker,med virkelige føleser.
Jeg forstår din fustration 100%,og jeg fatter heller ikke,at der ikke er nogle døre vi kan åbne,for at få lidt flow i Udlændinge Service Behandling eller rettere sagt manglende sagsbehandling.
Vores tid bliver stjålet,vores liv står i standby,vores følelser voldtaget og det virker som om, at ingen der er noget ved musikken gider beskæftige sig med det,kun os der er i samme båd skriger lidt op i medierne engang imellem,når vi ikke kan klare mere.Vi burde lave 24.7 protest,vi føler jo smerten 24.7.
Det er skamfuldt for DK at vi der har udenlandsk ægtefælle,får en dolk i ryggen i form af prøvelser,for at teste os,om vi nu klare skærsilden.Det må jo være for at teste os,for ellers havde Fru Rønn vel fundet midler til at ansætte flere sagsbehandlere,så familiesammenføringsansøgere kan blive behandlet effektivt,hurtig og med respekt,så en FS sag var vupti klaret på max 4 uger og selvfølgelig med automatisk underretning af aktuel ambassade,hvor pågældende ægtefælle befinder sig,så det procesuelle ophold starter fra dag 1 for at parret ikke skal vente yderligere tid på evt visum....Pu ha jeg må lige holde igen for ikke at gå fuldstændig i selvsving over denne ubeskrivelige uretfærdige virkelighed vi er mange der lever i.
Lige nu og her er det eneste der virker,en historie-interview med foto i et af de store dagblade,eller at invitere tv2 eller lign på et tår kaffe og græde ud for hele Danmark for åben skærm..
Har forresten lige oprettet en gruppe på facebook..du kan jo kikke derind.
http://www.facebook.com/posted.php#/gro ... 2490505714
suk suk suk..... Prøv at glæde jer over at I i det mindste er sammen,det er vi mange der ikke er.Har selv pt. været tvungen adskilt fra min mand i 20 måneder!

Men lad os skrige sammen i kor,indtil nogen høre det...

Hej igen fra Conni
Alle vores drømme kan gå i opfyldelse - hvis vi har modet til at forfølge dem.(Disney)

Besvar