Hvorfor..

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kenneth-N
Indlæg: 22
Tilmeldt: 30.10.2022 20:25:14

Hvorfor..

Indlæg af Kenneth-N » 13.09.2023 15:01:23

..skal det tage US så lang tid at færdigbehandle en sag som egentlig allerede er afgjort/godkendt???

En kort opsummering:

Vi har søgt FS 24-04-23
Biometrisk 08-05-23
Kvittering for ansøgning 12-06-23 (efter laaang ventetid)
Anmodning om sikkerhedsstillelse 18-06-23 (det gik stærkt??)
Sikkerhedsstillelse godkendt af kommunen 08-08-23

Nu her en måned efter har vi stadig ikke hørt fra US. Det er sikkert ganske normalt, men hvad jeg ikke kan få ind i mit kønne hoved er, at i mit brev hvor US anmoder om sikkerhedsstillelsen står der, at hvis jeg kan stille den økonomiske sikkerhed, så opfylder vi betingelserne for at min kone kan få opholdstilladelse... Det har vi så gjort... Så se dog at få sat det stempel og få færdiggjort vores sag???

De har jo selv skrevet at vi opfylder alle betingelser? Så hvad er det de venter på? Hvad er det mere de skal tjekke/ordne ??

Der er sikkert en fornuftig forklaring (meget arbejde etc) men jeg har bare brug for at få luft, og måske høre det fra en anden.. Det er bare frustrerende når vi har det sort på hvidt at vi er godkendt, og vi bare gerne vil i gang med vores liv (få CPR nummer, starte undervisning, finde arbejde osv...)

Mvh Kenneth

forlovet
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21.10.2023 11:28:12

Re: Hvorfor..

Indlæg af forlovet » 22.10.2023 10:29:16

Jeg tænker faktisk det er kaffe og kage pauser, desuden er det jo det offentlige- hvis man arbejder for hurtigt så har man pludselig intet arbejde.
Jeg tænker slet ikke at det burde tage så lang tid, men vi ved jo ikke hvor mange ting de skal igennem, og det kan være de hænger i bremsen hele vejen igennem. Det er meget typisk at større virksomheder og lignende har flere åndssvage procedurer de skal igennem. Og sikkert også igennem EU og andre lande.
Bare ét trin i en lufthavn kostede mig 3 timer, de forsømte at fortælle mig de ikke mener min billet er gyldig i 3 timer, uden at det bliver alt for off-topic vil jeg aldrig anbefale delhi lufthavn, men det var jo blot én skranke der kostede 3 timer mens jeg stod der fysisk og de bare rendte i rundkreds.
Det er lidt ligesom hvis man skal betale kommunen penge så kan de godt kræve dem lige med det samme, men hvis de skal udlevere pengene kan de roligt vente et helt år.
Måske du kan få en advokat på sagen der kan kontakte hver individuel person i kæden og få det presset igennem? Altså, næsten et helt år for at få indskannet og godkendt en håndfuld papirer. Helt sikkert kunne det gøres på en måned maks. Det er vel op til dig om du vil prøve at presse dem lidt ved at ringe til dem, det kan også gøre det værre.

Besvar