Ang. integrationskravet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
magnus5511
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21.05.2023 09:43:15

Ang. integrationskravet

Indlæg af magnus5511 » 21.05.2023 09:50:26

Hej, jeg har nogle spørgsmål ang. integrationskravet da det virkelig gør mig nervøs for mig og mine kones mulighed for at få ægeskabssammenføring.

"Herboendes uddannelse: Uddannelse i mindst 6 år, heraf mindst 1 års uddannelse ud over 9. klasse på en kompetencegivende fuldtidsuddannelse. (10. klasse eller efterskoleophold kan ikke indgå i opgørelse af uddannelse ud over grundskolen)"

Jeg har gennemført det første år af HTX, samt jeg har 15 afgangsbeviser fra HF (ikke gennemført HF'en, bare taget rigtig mange fag) ville dette tælle som 1 år på en kompetencegivende fuldtidsuddannelse?

Ang. det andet krav

"Ansøgers erhvervserfaring: Ordinær fuldtidsbeskæftigelse eller selvstændig erhvervsvirksomhed i mindst 3 ud af de seneste 5 år"

Min kone kommer fra Canada, men der indberetter arbejdsgivere ikke e-indkomst med time antal, men opfylder klart kravet. Ville job kontrakter/opgørelser fra deres skattesystem være nok til at bevise dette?

Mvh Magnus.

mhg
Indlæg: 275
Tilmeldt: 17.01.2023 05:43:55

Re: Ang. integrationskravet

Indlæg af mhg » 22.05.2023 12:42:10

For dit vedkommende:
KRAV: Du har været under uddannelse i mindst 6 år
“Du kan opfylde én af betingelserne i integrationskravet ved at have været under uddannelse i Danmark i mindst 6 år. Ud af de 6 år skal !mindst 1 år være en sammenhængende fuldtidsuddannelse ud over grundskolen og 10. klasse!, og uddannelsesforløb, der er gennemført i udlandet, kan ikke medregnes.”
Du har gennemført 1 år på en fuldtidsuddannelse ud over grundskolen og 10. klasse. Du opfylder uddannelseskravet.

Hvis din kone kan fremvise jobkontrakter, vil det være fint. Skatteopgørelser vil også.
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

Besvar