forlængelse, (et par ? / problemstillinger)

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

forlængelse, (et par ? / problemstillinger)

Indlæg af gambler » 21.02.2023 20:53:17

hej kære forum

ja det i lidt i god tid, men da vi er ved at kigge på flybilleter som er lige omkring ''før'' udløb af den nuværende opholdstilladelse,
incl. overvejelser omkring nyt pas, vil jeg gerne være lidt på forkant.

- min umiddelbare tanke/plan er at søge såsnart vi rammer de 3 måneder før, og så evt. eftersende kopi af nyt pas

- :?: er det maximalt 4 år den kan forlænges pga at vi har en 10 år sikkerhedstillese, og har haft 6 år når den nuværende udløber

sakset fra nyidk ''Hvis din opholdstilladelse er betinget af, at der er stillet en økonomisk sikkerhed, og sikkerheden har været stillet i en samlet periode på mindre end 10 år regnet fra startdatoen på den oprindelige sikkerhed, kan din opholdstilladelse højst forlænges indtil udløbet af den økonomiske sikkerhed.''
:roll: synes ovenstående er svær at tolke, det jo ikke mindre end 10 år, men derimod 10 år :roll:

- :?: hendes nuværende pas løber næsten 4 år endnu, men de sidste 3 måneder vil de jo ikke give ophold, og tror det bedst
at få alle 4 år der burde være muligt, således at garanti/sikkerhedsstillese så er udløbet
:idea: :?: i den forbindelse, da kan man godt indsende info om nyt pas :?:

- dokumentation :arrow: betalt gebyr det ved jeg besked om, og har jo kopi af den tidligere ansøgning om forlængelse,
kan dog ikke huske/eller se omkring boligforhold :?: bo i ejerlejlighed (samme adresse som ved 1. ansøgning)
har underskrevet garanti der gyldig (efter forlængelse) til og med 10 år :!:



håber det giver mening, og siger på forhånd tak for svar, der gør det hele lidt lettere

Besvar