Vurdering af uddannelse fra UFM?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kenneth-N
Indlæg: 22
Tilmeldt: 30.10.2022 20:25:14

Vurdering af uddannelse fra UFM?

Indlæg af Kenneth-N » 06.02.2023 21:18:29

Hej,

Læste lige i en anden tråd angående krav til familiesammenføring og uddannelse, og tænkte så...

Kan det betale sig at lade UFM vurdere min kommende kones uddannelse som landskabs arkitekt (i Filippinerne) inden vi søger om familiesammenføring?

Og så synes jeg ikke jeg kan se nogen steder om man skal betale for vurderingen?

PS; Jeg synes dælme der er så mange ting man burde vide, men man desværre ikke aner noget om, eks var det et tilfælde at jeg nu opdagede UFM kan vurdere enkelte uddannelser med henblik p åat vi kan bruge dem i forbindelse med f.eks. ansøgning om familiesammenføring. Jeg synes generelt det er én stor jungle af love, regler og paragraffer...

mhg
Indlæg: 275
Tilmeldt: 17.01.2023 05:43:55

Re: Vurdering af uddannelse fra UFM?

Indlæg af mhg » 08.02.2023 15:03:28

Det kan jo godtgøre, at hun opfylder kravet til uddannelse udover gymnasielt niveau, så skade vil det ikke.

Hvis eksamensbeviset er på engelsk, er der ingen udgifter til oversættelse, men muligvis noget benarbejde og udgift til at fremskaffe verificerede kopier. Ansøgningen til UFM er så vidt jeg kan se gratis, idet der ingen steder nævnes at man skal vedhæfte kvittering for betalt ansøgningsgebyr.
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

Besvar