Hej igen Forum!
Min thailandske kæreste opholder sig her i DK hos mig, for 2. gang på 3-måneders Schengen visa. Første gang skulle jeg stille den sædvanlige bankgaranti, men ikke denne gang. På lørdag gifter vi os, og herefter skynder vi os at indlevere ansøgning om FS incl. barn, dvs. FA1 + FA2. Der står at læse, at man SOM UDGANGSPUNKT skal stille en bankgaranti ved ansøgning om FS, men jeg kender til et ægtepar som blev gift for et par år siden, hvor den danske part (han er politimand) IKKE har skullet stille en garanti, hverken ifm. de første ophold eller ifm. den egentlige ansøgning om FS. Så det er da rimeligt interessant hvad kriteriet egentlig er for at man kan undgå det?
På forhånd tak for svar.
Hvornår behøver man IKKE at stille bankgaranti ifm. FS?
Hej Tualek,
Tillykke med det forestående bryllup
Jamen dispensation omkring Familiesammenføring er hvis man som den danske part har barn/børn fra et tidligere forhold som går i dansk inst. som vuggestue eller børnehave eller går i skole. Og barnet/børnene skal helst have samvær med den anden forælder.
I det tilfælde skal man kun opfylde kravet om at ens ægteskab ikke er pro forma.
I vores tilfælde er det netop dette vi har gjort og håber på svar indenfor de næste 6 dage (krydser fingre).
Held og lykke med det hele
Med venlig hilsen,
Mrs Jones
Tillykke med det forestående bryllup
Jamen dispensation omkring Familiesammenføring er hvis man som den danske part har barn/børn fra et tidligere forhold som går i dansk inst. som vuggestue eller børnehave eller går i skole. Og barnet/børnene skal helst have samvær med den anden forælder.
I det tilfælde skal man kun opfylde kravet om at ens ægteskab ikke er pro forma.
I vores tilfælde er det netop dette vi har gjort og håber på svar indenfor de næste 6 dage (krydser fingre).
Held og lykke med det hele
Med venlig hilsen,
Mrs Jones
When God closes a door, Somewhere He opens a window