Legalisering/Apostillestempling af dokumenter ifm familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kenneth-N
Indlæg: 22
Tilmeldt: 30.10.2022 20:25:14

Legalisering/Apostillestempling af dokumenter ifm familiesammenføring

Indlæg af Kenneth-N » 21.01.2023 11:32:57

Hej,

Jeg ved godt der næsten lige er spurgt om det, men jeg bliver nødt til at spørge også, for at være 1000% sikker.

Min filippinske kæreste og jeg skal giftes i april, og derefter vil vi starte processen med at søge familiesammenføring. Planen var at søge mens hun var her i Danmark (hun tager tilbage i slutningen af maj).
Så vores plan var at hun skal medbringe alle vigtige dokumenter, og så ville vi sammen søge mens hun er her, bl.a. tage til Næstved for at få lavet de biometriske registreringer.

Men... Nu opdager jeg at der er en risiko for at alle de dokumenter af hendes vi har tænkt os at bruge, muligvis skal gennem deres udenrigsministerium og derefter den danske ambassade?

Er dette tilfældet? For vores problem er at hun efter planen lander her 21 februar så vi har kun en måned til at få kørt alle papirer igennem møllen... Og det filippinske system er ikke det hurtigste (no offense)...

Kenneth-N
Indlæg: 22
Tilmeldt: 30.10.2022 20:25:14

Re: Legalisering/Apostillestempling af dokumenter ifm familiesammenføring

Indlæg af Kenneth-N » 21.01.2023 11:38:03

Tillægsspørgsmål:

Hvilke dokumenter anbefaler i at man medtager i ansøgningen?

mhg
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17.01.2023 05:43:55

Re: Legalisering/Apostillestempling af dokumenter ifm familiesammenføring

Indlæg af mhg » 22.01.2023 08:15:39

Fødselsattest og andre officielle dokumenter skal legaliseres, men Filippinerne er siden 2019 med i Apostillekonventionen, og dermed skal filippinske dokumenter kun gennem én proces, hvor de før skulle gennem flere, for at blive legaliseret.

https://www.internationalapostille.com/ ... alization/
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

Kenneth-N
Indlæg: 22
Tilmeldt: 30.10.2022 20:25:14

Re: Legalisering/Apostillestempling af dokumenter ifm familiesammenføring

Indlæg af Kenneth-N » 22.01.2023 18:59:45

Mange tak for input :)

Besvar