Familiesammenføring med dansk barn

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MaSa4
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19.11.2022 08:32:54

Familiesammenføring med dansk barn

Indlæg af MaSa4 » 19.11.2022 08:56:03

Jeg har kigget på de forskellige måder at blive familiesammenført og fordi vi ikke er gift men har et mindreårigt dansk barn sammen, er vi af US blevet rådet til min datters far søger gennem hende.

1)På nyidanmark.dk fremgår der ikke et gebyr, ligesom der fx gør ved da danske FS regler, kan vi så regne med der ikke er et gebyr, selvom der står i ansøgningen at alle skal betale gebyr?
(Jeg er klar over at der er en rubrik man kan udfylde hvis man mener man er undtaget.)

2) Min kæreste og datters far har pt ikke visum til DK, vi rejser normalt ofte frem og tilbage. Er det bedst at han får visum først og søger fra DK, for så kan han rejse hjem igen og arbejde hvis sagen tager lang tid, for hvis han søger fra udlandet så kan ham vel ikke rejse ind i DK før han har fået svar på ansøgningen? Annullerer US visum når man søger familiesammenføring?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring med dansk barn

Indlæg af mh1 » 23.11.2022 17:34:50

2) Nej, visum bliver ikke annulleret, fordi man søger om fs. Det er meget almindeligt, at ansøger bliver boende i DK under sagsbehandlingen, og får processuelt ophold, dvs. med kvittering for ansøgning kan dokumentere at opholde sig lovligt, selvom deres visum måske er udløbet.

1) må andre besvare.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar