Får man afslag hvis den danske part kan flytte dertil?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JanAnders
Indlæg: 19
Tilmeldt: 20.03.2022 21:49:43

Får man afslag hvis den danske part kan flytte dertil?

Indlæg af JanAnders » 08.10.2022 13:39:31

Hej ÆUG,
Skal udlændingestyrelsen altid give en saglig årsag på afslag? Og kan årsagen være at jeg lige så godt kan flytte dertil?
Jeg har en kæreste i Thailand. Jeg har uddannelse og arbejde i Danmark (født i Danmark, har aldrig arbejdet i Thailand) og har uden held forsøgt at få arbejde inden for samme branche i Thailand. Da det ikke lykkes vil vi blive gift og blive ægtefællesammenført i Danmark. Men er der risiko for at udlændigestyrelsen vurderer at jeg ligeså godt kan flytte til Thailand?
Mvh Jan
Senest rettet af JanAnders 24.10.2022 22:20:24, rettet i alt 1 gang.

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2962
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Får man afslag hvis den danske part kan flytte dertil?

Indlæg af Kim P. Nyberg » 15.10.2022 21:11:40

Hvis de giver afslag, vil de altid henvise dig til at flytte til ægtefællens hjemland, hvis I ønsker at udleve familieliv sammen. Afslag kan gives det mindste I ikke opfylder hver en detalje i reglerne.

Hvad de ikke fortæller er, at I også har muligheden for at flytte til et andet EU land og derigennem bruge reglerne om fri bevægelighed til at blive familiesammenført.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Får man afslag hvis den danske part kan flytte dertil?

Indlæg af mh1 » 20.10.2022 19:35:57

Ja, der skal altid gives en saglig begrundelse for afslag. Hvis du/I opfylder kravene, som er oplyst på nyidanmark, kan der IKKE gives afslag begrundet i at du er dobbelt statsborger, da der i kravene ikke er nævnt noget om at man kan give afslag på grund af det.

Se betingelserne her:
https://nyidanmark.dk/da/Du-vil-ansøge/ ... t-samlever

Og som Kim P. Nyberg nævner, kan du benytte dig af EU-reglerne, hvis du kan se, at I vil mange at opfylde en eller flere betingelser.
mh
Rådgiver for ÆUG

JanAnders
Indlæg: 19
Tilmeldt: 20.03.2022 21:49:43

Re: Får man afslag hvis den danske part kan flytte dertil?

Indlæg af JanAnders » 21.10.2022 20:30:57

Tak tak

Besvar