En lang historie men afslag :(

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ben68
Indlæg: 22
Tilmeldt: 06.07.2019 10:51:25

En lang historie men afslag :(

Indlæg af Ben68 » 01.10.2022 16:41:11

Her kommer en lidt lang historie som jeg har prøvet at korte ned til det væsentligeste. jeg håber det giver mening. Jeg forsøger at hjælpe min ex der står i en rigtig dum situation.

I dec. 2019 bliver min ex og jeg gift. Vi har en aldersforskel på 21 år. Vi bliver desværre skilt igen i marts 2022. Hun flyttede fra vores bopæl i sep 2021. Jeg er hendes 2. ægteskab siden 2017.
Min ex bliver gift igen i april 2022 (hendes 3. ægteskab) og hun søger selvfølgelig om familiesammenføring. Hun har desværre fået afslag på familiesammenføring pga. US mistænker hende for proformaægteskab. Med den begrundelse at hun flyttede sammen sin nuværende mand i sep. 2021 mens vi stadig er gift og at de har en aldersforskel på 18 år. De har bedt hende forlade landet slut nov.

Min ex har samtidig søgt om at få forlænget den opholdstilladelse hun havde med mig, pga. af at hun studerede til SOSU-assistent. Denne ansøgning er nu under behandling.
Der er i mellemtiden sket det at hun er blevet ramt af en depression og har været indlagt til psykiatrisk behandling. Hun er blevet diagnosticeret bipolar og er i behandling for dette.
Alt dette bevirker at hun ikke har kunnet passe sin uddannelse og nu er kommet på sygedagpenge.

Giver det mening for hende at klage over afgørelsen om afslag på familiesammenføring??
Hvis hun forlader landet kan hun så søge om familiesammenføring senere? Hvis ja hvornår og hvordan?

Jeg mener faktisk ikke at hun er i stand til tage vare på sig selv pt. Pga. hendes sindstilstand og jeg synes det virker inhumant at man udviser en person med psykiske lidelser. Jeg tror dog ikke US er klar over hendes mentale tilstand pt.
What to do?
Mvh. Ben

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: En lang historie men afslag :(

Indlæg af mh1 » 20.10.2022 19:08:41

Efter det, du oplyser, tror jeg desværre ikke der er store chancer for at få ændret afslaget, og ligeledes ikke for at få positivt svar på den anden ansøgning. Hvis hun forlader landet, og hendes nuværende ægteskab ikke slutter i skilsmisse på grund af det, vil hun kunne søge igen. Der skal dog en del tålmodighed til, for det kan tage nogle år at overbevise myndighederne om at dette ægteskab kan holde længe, i modsætning til hendes tidligere. Hun kan søge nårsomhelst, og hvis det bliver afslag, søge igen, når hun har fået afslag. I mellemtiden skal de to ægtefæller holde kontakt, og hendes mand evt. regelmæssigt sende hende et beløb som ægtefællebidrag, så de kan bevise, at de holder sammen.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar