Uddannelsesniveauet i integrationskravet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kenten
Indlæg: 4
Tilmeldt: 04.09.2022 13:18:03

Uddannelsesniveauet i integrationskravet

Indlæg af Kenten » 28.09.2022 13:10:24

Jeg er Dansk Statsborger og min kone er Amerikaner.

Ved familiesammenfoering, kan min amerikanske kone opfylde integrationskravet om uddannelsesniveau med en afsluttet Amerikansk High School Diploma?

Paa forummet ser jeg foelgende, som jeg fortoker som "JA". Men hvis jeg kigger paa kravet gennem nyidanamark.dk bliver jeg mindre sikker.

Fra Forummet here:
ANDET KRAV: Uddannelsesniveau:

Ligesom det gjaldt for dig selv, skal din ægtefælle også have mindst et år sammenhængende uddannelse udover grundskolen. Altså en gymnasial eller erhverskompetencegivende uddannelse. Det ene år skal bare være gennemført med bestået karakter. Uddannelsen kan være taget i Danmark eller i udlandet.

Fra nyidanmark.dk
Education.JPG
Education.JPG (113.92 KiB) Vist 701 gange

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Uddannelsesniveauet i integrationskravet

Indlæg af Kim P. Nyberg » 15.10.2022 21:06:41

Et diplom er ikke tilstrækkeligt, da det ikke indeholder en karakter.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Kenten
Indlæg: 4
Tilmeldt: 04.09.2022 13:18:03

Re: Uddannelsesniveauet i integrationskravet

Indlæg af Kenten » 17.10.2022 09:01:15

Tak. Men hun har baade transcript (karakterblad) og afslutningsbevis (diplom) fra sin high school, hvilket er en meget traditionel skolegang i USA. Det er uddannelsen foer College/University.

Aendrer det noget?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Uddannelsesniveauet i integrationskravet

Indlæg af mh1 » 20.10.2022 19:42:57

Du er med på, at ingen af jer skal opfylde SAMTLIGE krav, ikke?

"Det er normalt et krav, at du og din ægtefælle/samlever i Danmark tilsammen opfylder 4 ud af 6 integrationsrelevante betingelser. 3 af betingelserne vedrører dig, som ansøger, og de 3 øvrige betingelser vedrører din ægtefælle/samlever i Danmark."

Med en amerikansk high school-eksamen er engelsk B1-kravet klaret, og har hun været i arbejde/selvstændig i tre år inden for de seneste 5 opfylder hun endnu et, og så skal du blot opfylde to. Hvis hun kun opfylder engelskkravet, skal du opfyldte 3 krav.
mh
Rådgiver for ÆUG

Kenten
Indlæg: 4
Tilmeldt: 04.09.2022 13:18:03

Re: Uddannelsesniveauet i integrationskravet

Indlæg af Kenten » 23.10.2022 14:37:49

Hej,

ja, jeg er godt klar over det, men som tingene er lige nu, er det er lidt problematisk at opfylde nok krav.

Derfor er/kan det vaere noedvendigt at hendes uddannelsesbevis kan bruges som en opfyldelse af et a kravene. Det har jeg endnu ikke kunnet faa besvaret synes jeg.

Bonus info til at forstaa hvorfor dette krav kan vaere vigtigt at faa dette opfyldt. Jeg drog til USA meget tidligt i min karriere. Min kone er Amerikaner, og vi er nu expats i Saudi Arabien, hvor hun nu for foerste gang ikke har arbejde.

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Uddannelsesniveauet i integrationskravet

Indlæg af Kim P. Nyberg » 23.10.2022 19:29:23

Hvis hun kommer med karakterbladet, karakteren er bestået og uddannelsen har været på mindst et sammenhængende skoleår, kan jeg ikke se noget til hinder for, at kravet er opfyldt.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Kenten
Indlæg: 4
Tilmeldt: 04.09.2022 13:18:03

Re: Uddannelsesniveauet i integrationskravet

Indlæg af Kenten » 25.10.2022 06:03:34

Tak Kim,

Det er lidt det jeg haaber er en mulighed, men syntes det var lidt forskelligt formuleret et par steder.

Nu skal jeg saa lige saette mig ind i det nye med faelles boern, da vi har 2 og er gift og har boet fast sammen i snart 8 aar.

K

Besvar