9. Klasses afgangseksamen

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
susan
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08.02.2021 12:24:04

9. Klasses afgangseksamen

Indlæg af susan » 10.09.2022 20:52:50

Hej. Jeg er ved at undersøge reglerne ift. Familiesammenføring (særbarnsreglen). Jeg panikken lidt, da jeg ikke kan finde mine dokumenter fra afgangseksamen og min gamle skole eksisterer ikke. Har forsøgt rigsarkivet men det kan tage mere end 12 måneder og uden garanti for at de har dokumenterne.
Jeg har studentereksamen med bestået dansk A, 1 årige højere handelseksamen og kontoruddannet med speciale i offentlig administration. De 3 har jeg dokumentation for men fraviger det 9. Klasses kravet??

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: 9. Klasses afgangseksamen

Indlæg af mh1 » 15.09.2022 08:32:52

@ susan, ingen panik:

"Du skal have bestået Prøve i Dansk 3 (skal altid opfyldes)
Det er en betingelse, at du har bestået Prøve i Dansk 3 eller en danskprøve på :!: et tilsvarende eller højere niveau. :!:

Betingelsen kan bl.a. opfyldes ved:

studieprøven bestået med mindst karakten 6 (efter 13-skalaen) eller 02 (efter 7-trins-skalen) i alle discipliner,
folkeskolens prøver 9. eller 10. klasse bestået med et karaktergennemsnit på mindst 6 (efter 13-skalen) eller 02 (efter 7-trins-skalaen) i dansk disciplinerne bortset fra orden,
bevis for almen studentereksamen (stx), merkantil studentereksamen (hhx), teknisk studentereksamen (htx),
hf-eksamen og
erhvervsfaglig studentereksamen i forbindelse med erhvervsuddannelse (eux). "

Du har jo bevis for danskeksamen på "et tilsvarende eller højere niveau" :)
mh
Rådgiver for ÆUG

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: 9. Klasses afgangseksamen

Indlæg af Kim P. Nyberg » 26.09.2022 19:20:09

For så vidt rigtigt, mh. Men har hun særbørn, som hun har fast, regelmæssigt samvær med, skal integrationskravet ikke opfyldes.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar