A2 prøve dumpet 2. Gang

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ajs123
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21.06.2022 15:18:38

A2 prøve dumpet 2. Gang

Indlæg af Ajs123 » 21.06.2022 15:21:05

Hejsa

Ved i om to gange dumpelse af a2 giver inddragelse af opholdstilladelse eller om der er tredje forsøg indenfor 3 måneder af den 2 prøve?

Tak

Edit:

Vi fik så et brev fra udlændingestyrelsen, om at de nu vil vurdere om opholdstilladelsen inddrages. Så svaret på ovenstående er ja. Der skal indsendes et skema og nogle oplysninger til vurderingen.

Nu er jeg så nervøs for, hvad vurderingen ender med. Et par facts:
- hun sydamerikansk mor og han dansk far med et barn
- barn født i Sydamerika, dansk statsborger
- opholdstilladelse givet til hende givet juni 2021 som familesammenført
- barn har gået i dansk vuggestue og dansk børnehave for nuværende
- han med fast job
- hus købt i Danmark April 2021
- hun uden job
- hun har tilknytning til Sydamerika i form af forældre og 2 brødre der bor der

Jeg tænker, at hvis vi ikke havde et barn ville hun nok få inddraget opholdstilladelse. Givet barnets tarv og ret til famileliv er jeg usikker på, hvad der sker? Nogle perspektiver og løsninger:

- jeg tænker:
* advokat til at hjælpe med papirarbejdet/skeamet allerede nu
* hvis det ender med afslag så er der af muligheder: Anke med reference til Menneskerettighedsdomstolen og barnets tarv og ret til famileliv (barn er dansk statsborger og kan ikke udvises, så kan mor i princippet heller ikke) ELLER ny anøgning dvs. starte helt forfra

Hvad ser i ellers?

Tak

Ajs123
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21.06.2022 15:18:38

Re: A2 prøve dumpet 2. Gang

Indlæg af Ajs123 » 01.08.2022 18:40:47

Hej alle,

Nogle gode raad til min familie og mig? Er noget bekymret og ventetiden fra US føles lang.

Jeg har studeret en del afgørelser om ikke-bestået danskprøve og konsekvenserne heraf, og det virker som om der er en vis risiko for at min samlevers opholdstilladelse inddrages.

Hvis dette sker, ser jeg 3 muligheder:

1. Flytte seks måneder til et andet EU land, få opholdstilladelse der og så efter EU regler flytte til Danmark
Denne løsning er nok vores sidste udvej, da det kan være overvældende for vores søn, at skulle ud af landet og kortvarigt bo et andet sted. Desuden vil det være en enormt omkostningstung affære, da jeg formentlig ikke vil kunne forsætte mit nuværende arbejde, 1xreal kreditlån, 1xhusleje i det land vi flytter til osv osv. Men vi vil gerne bo i Danmark, så holder mulighederne åbne

2. Klage/anke afgørelsen iht. EUs konvention om retten til familieliv
De sager jeg har læst, har i stort set alle tilfælde referet til EU konventionen, men afvist at tillægge retten til famieliv nogen betydning. Dermed er en klage/anke måske bare at trække usikkerheden i langdrag


3. Genansøge
Det er umiddelbart den foretrukne løsning. Vi opfylder alle grundlæggende krav og følgende integrationskrav: Hende dansk 1, uddannelsesforløb af mindst 1 års varighed, Han dansk 3, uddanelse min 6 år, fuldtidsarbejde min 5 år. Så på papiret vil en ny ansøgning blive godkendt. Men jeg er i tvivl om, hvorvidt der overhovedet må ansøges efter en inddraget opholdstilladelse, om hun skal rejse ud af Danmark for at søge

Fælles for alle 3 muligheder er, at det er udfordrende for vores familie. Min samlever og jeg klare det nok, men vi har en tre årig søn som i første halvdel af sit liv ikke havde meget social kontakt pga C19, det ville være ærgeligt hvis han igen skal igennem mange ændringer.

Gode råd er velkomne.

Tak

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: A2 prøve dumpet 2. Gang

Indlæg af mh1 » 02.08.2022 09:50:56

Barnets tarv vejer meget tungt, når det afgøres om en opholdstilladelse kan inddrages. En forælder, som
har regelmæssigt samvær med sit barn står meget godt i forhold til at bevare opholdstilladelse ved separation og skilsmisse, og en der bor sammen med barnet står meget stærkt.
Som begrundelse for at opholdstilladelsen ikke skal inddrages angiver I blot, at der er et fælles, dansk barn, at barnet bor sammen med jer begge og at det er barnets tarv at denne status bevares.
mh
Rådgiver for ÆUG

Ajs123
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21.06.2022 15:18:38

Re: A2 prøve dumpet 2. Gang

Indlæg af Ajs123 » 02.08.2022 18:10:02

mh skrev:
02.08.2022 09:50:56
Barnets tarv vejer meget tungt, når det afgøres om en opholdstilladelse kan inddrages. En forælder, som
har regelmæssigt samvær med sit barn står meget godt i forhold til at bevare opholdstilladelse ved separation og skilsmisse, og en der bor sammen med barnet står meget stærkt.
Som begrundelse for at opholdstilladelsen ikke skal inddrages angiver I blot, at der er et fælles, dansk barn, at barnet bor sammen med jer begge og at det er barnets tarv at denne status bevares.
Hej

Tak for det råd. Det var i store træk det jeg skrev i partshøringen. Krydser fingre. Studerede udlændingeloven en del i går og endte med at udlægge 2 veje:

1: vi får ikke inddraget opholdstilladelse
2: vi får den inddraget

I det sidstnævnte vil vi appellere med reference til barnets tarv og samtidig genansøge. Så vidt jeg kan se er det muligt hvis klagen indgives inden 7 dage og genansøgning indgives inden der er modtaget svar på klagen

Forhåbentlig bliver det ikke aktuelt

Besvar