bankgaranti til FS
bankgaranti til FS
Hej,
Hvor meget er bankgarantien på når man øger FS?
Er det ikke 58.207 kr pt?
Hvor meget er bankgarantien på når man øger FS?
Er det ikke 58.207 kr pt?
Hvilke bank er det bedst at spørge ang at stille bankgaranti
Hej,
Hvilke bank vil I anbefale mig, hvis jeg skal spørge banken om de stiller bankgaranti ifl. ansøgning til FS???
Er det ikke noget med at man skal have en fornuftig og sund økonomi, før banken kan stille en bankgaranti for en og at man allerede har en opsparing??? Hvad gøre man hvis ens økonomi ikke ser sund ud, er så chancen for at få stillet en bannkgaranti meget lille??? Og hvad vil banken kræve af en, hvis man gerne vil søge om bankgaranti???
Min plan er at jeg først vil gå rundt og spørge til forskellige banker angående om de stiller en bankgaranti, inden jeg udfylder og sender ansøgningsskenaet FS. Er det ikke bedst at man gøre det, eller hvad har i gjort, til jer der har søgt om FS???
Hilsen
Den desperate
Hvilke bank vil I anbefale mig, hvis jeg skal spørge banken om de stiller bankgaranti ifl. ansøgning til FS???
Er det ikke noget med at man skal have en fornuftig og sund økonomi, før banken kan stille en bankgaranti for en og at man allerede har en opsparing??? Hvad gøre man hvis ens økonomi ikke ser sund ud, er så chancen for at få stillet en bannkgaranti meget lille??? Og hvad vil banken kræve af en, hvis man gerne vil søge om bankgaranti???
Min plan er at jeg først vil gå rundt og spørge til forskellige banker angående om de stiller en bankgaranti, inden jeg udfylder og sender ansøgningsskenaet FS. Er det ikke bedst at man gøre det, eller hvad har i gjort, til jer der har søgt om FS???
Hilsen
Den desperate
Det vil nok være en god ide at spørge rundt omkring, men de vil højst sandsynligt kræve at dine konti flyttes over til dem du finder har den bedste løsning for dig.
Du vil finde mange forskellige svar rundt omkring, det er de desværre færreste der vil låne en penge også selv om man har en yderst fornuftig økonomi.
Håber du finder frem til noget tilfredstillende.
Men vær hurtig, så vidt jeg er orienteret har man kun 3 uger til at returnere papirerne tilbage til US.
Du vil finde mange forskellige svar rundt omkring, det er de desværre færreste der vil låne en penge også selv om man har en yderst fornuftig økonomi.
Håber du finder frem til noget tilfredstillende.
Men vær hurtig, så vidt jeg er orienteret har man kun 3 uger til at returnere papirerne tilbage til US.
It is sad but it is true that very few banks want to borrow money and even when one has money and want make an escrow account (deposit) they may refuse.We had contacted many banks before we called Oikos Bank(thanks to the person who mentioned its name on this forum some time ago).And they made that escrow account.
Also a little tip for making that guarantee.You should check yr papers from the bank twice.Have I told twice?
Reread and check it many times.Because sometimes they make "little"mistakes and type smth wrong and you may lose some days because of it.It was in our case when they typed the date of start of that guarantee 2007 year instead of 2008.
Also a little tip for making that guarantee.You should check yr papers from the bank twice.Have I told twice?
Okay, så muligheden for at banken stiller en bankgaranti, er lille, det man behøver er et stykke papir fra banken, hvori de har skrevet at de gerne vil stille en bankgaranti, som man så skal vise til US?? Er det forstået rigtig.
Jeg må prøve at undersøge og spørge forskellige banker.
Men tak for jeres hjælp, vender straks tilbage, hvis jeg har flere spørgsmål.
Jeg må prøve at undersøge og spørge forskellige banker.
Men tak for jeres hjælp, vender straks tilbage, hvis jeg har flere spørgsmål.
Hej,
Hvad har I gjort for at spørge banken om de stillede bankgaranti??? Hvilken spørgsmål stillede I banken, fortalte I først om jeres egen situation og at I ville søge om FS, eller hvordan og hvorledes???
Hvordan kom I snak med banken???
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte samtalen med banken?? Har I gode forslag??? Så kom endelig med dem.
Hvad har I gjort for at spørge banken om de stillede bankgaranti??? Hvilken spørgsmål stillede I banken, fortalte I først om jeres egen situation og at I ville søge om FS, eller hvordan og hvorledes???
Hvordan kom I snak med banken???
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte samtalen med banken?? Har I gode forslag??? Så kom endelig med dem.
-
BelarusConnection
- Geografisk sted: Jylland
Hej JoyJoy skrev:Hej
Nu har jeg fået kontaktet Amagerbanken og de vil vil gerne hjælpe, men for at kunne stille en bankgaranti, kan man få lavet en deponeringskonto, pga finanskrisen, kan de ikke lave nogle anfordringsgaranti, hvori man låner pengene fra banken. Så nu må jeg desværre få sparet en masse penge op.
Det kan være en temmelig frustrerende oplevelse som nævnt her og andetsteds.
Først og fremmest er orden i økonomien et must. Jeg skrev orden og ikke AAAA+ rating.
Så hvis du har en fast indtægt, betaler dine lån/regninger til tiden etc. skulle det ikke være helt umuligt.
Jeg kan fortælle dig at jeg blev meget irritereret på min nuværende bank, da jeg morede mig med at få den på plads. Men jeg arbejdede "lige" som en hest henover sommeren og lavede så et depot på kr. 58.207 hos Andelssparekassen OIKOS (http://www.oikos.dk/idd124.asp).
Michael Therp tog sig af mine ting.
Lille bank med engagerede mennesker og begge ben på jorden. Ingen hovski snovski attitude.
Skal du "låne" til garantien er de dog hellere ikke mere blåøjede end at de også gerne vil "tjene" lidt på dig. Men de udførte papirarbejdet for en meget ringe pris (300 for et deponi til garanti).
Nu kan vi andre her i tråden jo kun spekulere om hvad du sådan er god for. Men i praksis skal du jo låne kr. 58.207, så der skal jo komme en vis mængde guld ind på kontoen hver måned/14. dag.
Selvfølgelig vil det lette sagen en smule hvis du have nogen af pengene og ikke skulle låne hele beløbet. Siger vist sig selv, men nu er det nævnt.
Så det gyldne spørgsmål er selvfølgelig om du er kreditværdig
Her kan jeg blot sige, at kravene er blevet skærpet en del.
Vedr. garantipapirerne.
Dem får du først tilsendt når de har behandlet din ansøgning og den er sluppet gennem deres tættekam. Derefter bliver det jo så lige tjekket om du også økonomisk er istand til at "løfte" opgaven.
Håber du kan bruge ovenstående til noget.
Kære Joy,
Jeg har Nordea, en lille afdeling i den by hvor jeg kommer fra, selvom jeg nu bor i Kbh. Allerede inden min mand kom til DK sidste år forhørte jeg mig, ved at ringe til min rådgiver. Ingen problemer i det, hvor jeg skulle låne pengene, men det var før den kære finanskrise virkelig var tydelig.
Da jeg så ringede senere viste det sig at hvis jeg skulle låne pengene af dem, ville det koste mig ca. 11.000 om året, altså ca. 77.000 for 60.000 på 7 år. Vanvittigt. Jeg valgte at bruge mine egne penge, selvom det var penge jeg havde forestillet mig vi skulle leve for senere hen, men jeg kunne ikke se andre løsninger. Og det var i Nordea.
Håber det lykkedes for dig.
Karina
Jeg har Nordea, en lille afdeling i den by hvor jeg kommer fra, selvom jeg nu bor i Kbh. Allerede inden min mand kom til DK sidste år forhørte jeg mig, ved at ringe til min rådgiver. Ingen problemer i det, hvor jeg skulle låne pengene, men det var før den kære finanskrise virkelig var tydelig.
Da jeg så ringede senere viste det sig at hvis jeg skulle låne pengene af dem, ville det koste mig ca. 11.000 om året, altså ca. 77.000 for 60.000 på 7 år. Vanvittigt. Jeg valgte at bruge mine egne penge, selvom det var penge jeg havde forestillet mig vi skulle leve for senere hen, men jeg kunne ikke se andre løsninger. Og det var i Nordea.
Håber det lykkedes for dig.
Karina