Skal vi være bekymret? Nyt lov måske?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Dreamstar
Indlæg: 34
Tilmeldt: 03.04.2016 20:47:54

Skal vi være bekymret? Nyt lov måske?

Indlæg af Dreamstar » 05.10.2021 18:02:25

Hej

Jeg kan se DF og Inger Støjberg vil foreslå følgende lov til vedtagelse og dette vækker bekymring hos mig. Skal vi være bekymret? Tror i det bliver vedtaget?

Grunden til jeg er bekymret er fordi min kone har gået i skole siden hun ankom og har været på SU on and off....

Forslaget til lovet er beskrevet nedenfor.

Fra Inger Støjbergs profil:
Utilpassede udlændinge skal sendes ud af Danmark!
Derfor foreslår Dansk Folkeparti og jeg, at der sættes et bindende reduktionsmål på 70 pct inden 2030 for følgende grupper:
✔️ Dem der er dømt for kriminalitet med en fængselsstraf på mere end 3 måneder.
✔️ Dem der ikke har været i ordinær beskæftigelse i 7 af de seneste 10 år.
✔️ Dem der har været på kontanthjælp i mere end 12 sammenhængende måneder.
✔️ Dem der har været på offentlig forsørgelse i mere end 8 af de seneste 10 år.
✔️ Dem der ikke har gennemført integrationsprogrammer omfattet af integrationsloven.
✔️ Dem der ikke har bestået Prøve i Dansk 2 eller en danskprøve på et tilsvarende eller højere niveau.
Vi fremsætter nu et lovforslag i Folketinget, og gennemføres det, så betyder det, at flere tusinde udlændinge skal udvises af Danmark. Alle sammen nogle, som har ligget samfundet til last fremfor at bidrage.
Jeg håber, at forslaget får stor opbakning! ❤️🇩🇰

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Skal vi være bekymret? Nyt lov måske?

Indlæg af skaanebo » 05.10.2021 19:26:48

DF og Inger Støjberg har ikke flertal til sammen, så jeg ville ikke bekymre mig en dyt.

evc
Indlæg: 156
Tilmeldt: 05.04.2015 23:00:38

Re: Skal vi være bekymret? Nyt lov måske?

Indlæg af evc » 06.10.2021 17:49:53

skaanebo skrev:
05.10.2021 19:26:48
DF og Inger Støjberg har ikke flertal til sammen, så jeg ville ikke bekymre mig en dyt.
Jeg er hels enig med dig. Som en udlændinge som har været i Danmark i næsten 10 år, vil jeg gerne del min erfaring.

Jeg tror ikke der kommer noget konkret ud af deres aftale. Men hvis jeg var din kone ville jeg begyndt at se hvordan jeg kan komme på arbejdsmarkedet så hurtigt så muligt. Fordi I skal tænke på fremtiden.

DF har ikke længere flertal, men blå blokken kommer til at have magt på et tidspunkt igen (næste valg måske?). Det betyder at partier som NB og DF kommer til at have magt, eller indflydelse på magten. Og lad mig lige huske dig at på det tidspunkt er NB Danmarks tredje største parti med deres hård og absurde invandrepolitik. NB er bare en hardcore version af DF.

Hvad tror du kommer til at ske når DF, NB og De Konservative deler magten i blåblokken? De vil nemlig fokusere på udlændingepolitik. Det kan være der kommer ny lov som få din kone til at vente mange, maange år indtil hun kan få permanent ophold eller blive dansker.

Så planlægge nu mens I kan! Fordi reglerne kommer til at ændre sig og de bliver ikke bedre.

Besvar