Apostille på engelske dokumenter

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Rm88
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30.09.2021 07:57:02

Apostille på engelske dokumenter

Indlæg af Rm88 » 30.09.2021 08:32:04

Hej ÆUG,

Er det et krav, at dokumenter til familie sammenføring får apostille stempel?

Min kæreste som kommer fra Filippinerne, har fået skrabet alle dokumenter sammen, disse dokumenter er på Engelsk. Ifølge. FA1 ansøgningsskema, skal dokumenter: “Dokumentationen skal være i kopi med autoriseret oversættelse til dansk eller engelsk”

Vedr. ans. til vielse mm. er vi godt klar over, at dåbsattest samt “CENOMAR” skal have apostille stempel, men spørgsmålet er, om dokumenterne til familiesammenføring også skal have dette? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det, men vil lige være sikker.

På forhånd tak.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Apostille på engelske dokumenter

Indlæg af mh1 » 30.09.2021 10:11:06

Jeg vil klart anbefale at få alle offentligt udstedte dokumenter forsynet med apostille. At en oversættelse er autoriseret erstatter ikke en apostille. Apostillen garanterer at dokumentet virkelig er udstedt af den relevante myndighed, mens autorisationen blot er garanti for at et dokument er originalt og oversætteren godkendt. Et dokument man selv har skrevet er jo også originalt.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar