Mindre årig barn

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
NRK
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26.09.2016 21:23:26

Mindre årig barn

Indlæg af NRK » 23.08.2021 16:23:06

Jeg har et barn der bor med mig, hun er 16 år og er fra tidligere forhold. Er hun for gammel, til at kunne give dispensation?
Sagen er den:
Min kæreste og jeg mødte hinanden i 2014, under mit første besøg i Egypten, hvor vi så efterfølgende blev kærester. Vi har sidenhen fået tvillinger sammen (4 år gamle)

Ud af, som vi forstår, så ville vi ud af de seks integrationskrav kunne opfylde:
-hans uddannelse (uddannet jurist)
Arbejde, han har altid arbejdet (Der skal han så have opstøvet noget dokumentation herpå)
-sproget (engelsk B1 eller dansk) har han ikke.

Men det eneste krav jeg opfylder i mine integrations krav er;
-At jeg kan dansk (jeg er dansk statsborger, født i Danmark) så jeg har haft både engelsk og dansk på A niveau.
-jeg har ikke haft fem års arbejde.
Uddannelse: 10 klassen, tre år på HF. Jeg er pt ved at uddanne mig til socialrådgiver (er et år inde i uddannelse) men opfylder jo derfor heller ikke dette.

Men ville det være muligt at min hjemmeboende datter fra tidligere forhold, giver dispensation, eller ville det være bedst at han får hans engelsk i hus først, ja eller jeg får min uddannelse, før vi forsøger at søge om familie-sammenføring ?

De andre krav som, 24 års, økonomi og bolig opfylder vi.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Mindre årig barn

Indlæg af mh1 » 01.09.2021 10:27:47

Din datter er ikke for gammel til at kunne give dispensation, det er hun først når hun fylder 18. Til den tid vil hendes yngre søskende vel være 6 år? Og i givet fald kunne fortsætte dispensationen, hvis nødvendigt, men til den tid har din mand forhåbentlig fået såvel engelsk- som danskprøver i hus, og du opfylder da allerede nu uddannelseskravet som jo kun er ét år udover folkeskole/10. klasse, når du har HF-eksamen:

"Uddannelsesforløb, hvor du har været optaget på en videregående uddannelse på en offentlig anerkendt uddannelsesinstitution, vil indgå med den fulde varighed af uddannelsesforløbet, der beregnes på grundlag af det antal point, som du har opnået efter det fælleseuropæiske pointsystem (ECTS). 60 ECTS-point svarer til en fuldtidsstudie i 1 år."
mh
Rådgiver for ÆUG

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Mindre årig barn

Indlæg af Kim P. Nyberg » 03.09.2021 00:28:22

Hvad angår arbejde, er det ikke et krav, at det skal være 5 år i træk. Det skal blot være 5 år i løbet af dit arbejdsliv.

Hvis du har deltidsjobs, kan flere samtidige deltidsjobs lægges sammen timemæssigt. Hvis de samlet overstiger 30 timer om ugen i førnævnte 5 år, er du også good to go på det punkt.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar