jeg har fået en kæreste i tyrkiet som jeg besøger jævnligt,vi vil gerne flytte sammen,men ikke nødvendigvis giftes.er det helt umuligt?kan nogen rådgive? her er fakta:
jeg er 40 år gammel,fraskilt med to hjemmeboende børn på 15 og 17 år,bor i lejelejlighed.førtidspensionist.
han er 32 år har aldrig været gift.....har arbejde det meste af året som tjener.
har nogen erfaring for hvordan vores chancer er for at han kan flytte hertil?og må han arbejde? det vil han rigtig gerne,eller skal jeg forsørge ham?jeg ved jeg bliver sat ned i pension hvis jeg får en samlever/ægtefælle og så bliver det svært. skal jeg stille bank garanti? håber nogen vil/ kan svare på mine spørgsmål.på forhånd tak
tyrkisk kæreste over 24 år til danmark,hjælp!!!!!
Hejsa
Hejsa.
Han vil godt kunne komme herop på turistvisum uden at i er gift. Men skal i søge fs så skal i være gift, eller kunne bevise at i har boet sammen i 18 måneder. Så længe han er her på visum ,må han ikk arbejde. Han må kun arbejde hvis han får en opholdstilladelse. Det vil sige at skulle i sæge fs så må han heller ikk arbejde mens i venter svar. Først når opholdstilladelsen er givet. Da i ikk er gift vil du skulle stille bankgaranti hvis han kommer herop på visum. Bliver i derimod gift skal der ikk stilles nogen garanti. Hvis i gifter og jer og søger fs, er det ikk sikkert at du skal stille garanti da du har 2 børn fra tidligere forhold(det de kalder særbørn).
Da du ikk arbejder, kunne i så ikk gøre det sådan at du var nede ved ham i sommerperioden og så kunne i tage til dk sammen i vinterperioden? Så er i da sammen så meget som muligt uden at skulle gifte jer for at han kan komme herop og i kan bo sammen?
Han vil godt kunne komme herop på turistvisum uden at i er gift. Men skal i søge fs så skal i være gift, eller kunne bevise at i har boet sammen i 18 måneder. Så længe han er her på visum ,må han ikk arbejde. Han må kun arbejde hvis han får en opholdstilladelse. Det vil sige at skulle i sæge fs så må han heller ikk arbejde mens i venter svar. Først når opholdstilladelsen er givet. Da i ikk er gift vil du skulle stille bankgaranti hvis han kommer herop på visum. Bliver i derimod gift skal der ikk stilles nogen garanti. Hvis i gifter og jer og søger fs, er det ikk sikkert at du skal stille garanti da du har 2 børn fra tidligere forhold(det de kalder særbørn).
Da du ikk arbejder, kunne i så ikk gøre det sådan at du var nede ved ham i sommerperioden og så kunne i tage til dk sammen i vinterperioden? Så er i da sammen så meget som muligt uden at skulle gifte jer for at han kan komme herop og i kan bo sammen?
tak for svar jerry
hej jerry.tak for dit svar.nej du har ret jeg kan ikke bo halvdelen af året i tyrkiet da jeg er alene med to børn som deres far ikke ønsker at se.jeg har været igennem et slemt ægteskab med psykisk vold og utroskab så jeg er lidt skræmt(ja han var dansker)men hvis det er den eneste mulighed må det vel være sådan.min kæreste og jeg vil vende tilbage til tyrkiet når mine børn er færdige med skole og over 18 år,da vi ønsker at åbne et b&b i hans hjemby.så det er ikke for at han specielt vil hertil,han har job nu.ganske enkelt fordi jeg ikke kan flytte derned nu og vi gerne vil være sammen.at han vil arbejde her er fordi det for ham er vigtigt at vise han kan forsørge mig og børnene.jeg vil ikke forlange af mine børn i den alder at flytte til et andet land så...........