Jeg venter tvillinger sammen med udenlandsk partner

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lavendel
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02.04.2021 21:26:45

Jeg venter tvillinger sammen med udenlandsk partner

Indlæg af Lavendel » 02.04.2021 21:43:18

Jeg er en dansk kvinde, der venter tvillinger med min kæreste fra Latinamerika.

Jeg har læst om reglerne for familiesammenføring af ægtefælle eller sammenlever, og jeg kan se, at det kan blive svært for os at leve op til alle kravene. Jeg er derfor blevet enormt bekymret for, at vi kan risikere, at min partner ikke kan få opholdstilladelse til Danmark.

Jeg kan slet ikke finde information på nettet vedrørende reglerne for familiesammenføring, når der indgår nyfødte babyer. Kan det passe, at vi stadig bør overholder alle krav (måske dispensation fra en eller to undtagelser)? Og dermed stadig risikere, at de kan finde på at afvise ham, og tvillingerne skal vokse op uden deres far?

Hvilken betydning har "retten til familieliv artikel 8" i denne sammenhæng? Vil dette betyde at Danmark har krav på at sammeføre os i denne situation?

Herudover vil jeg høre, hvorvidt det er muligt og/eller anbefalelsesværdigt at søge opholdstilladelse til min partner, imens jeg er gravid?

Kan det eventuelt være lettere proces eller en bedre idé, hvis min kæreste søger om familiesammenføring til vores børn i stedet for til mig når nu, vi ikke er blevet gift?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Jeg venter tvillinger sammen med udenlandsk partner

Indlæg af skaanebo » 02.04.2021 22:40:04

Ja, du skal opfylde alle krav i lovgivningen. At du er gravid og føder et barn gør ingen forskel.

Nu skriver du ikke, hvilket eller hvilke krav du evt. er bekymret for, at du ikke kan opfylde. Men du kan læse mere på nyidanmark.dk.

Og hvis du har svært ved at opfylde kravene, kan du evt. overveje at benytte dig af EU-reglerne i stedet ved fx at flytte til Sverige/Tyskland eller et andet EU/EØS-land i mindst tre måneder og så retur til Danmark. Se mere under menupunktet "Få hjælp" på forsiden.

Bemærk, I SKAL være gift eller kunne dokumentere mindst 12 måneders forudgående samliv på en fælles adresse for at kunne søge om familiesammenføring. Overvejer du at gøre brug af EU-reglerne, må du derfor få ham til Europa og så kan I gifte jer, mens han er i Europa på besøgsvisum.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Jeg venter tvillinger sammen med udenlandsk partner

Indlæg af mh1 » 03.04.2021 16:38:04

"Kan det eventuelt være lettere proces eller en bedre idé, hvis min kæreste søger om familiesammenføring til vores børn i stedet for til mig når nu, vi ikke er blevet gift?"

Nej, for der skal være etableret et forhold mellem forælder og børn, og det er der selvsagt ikke mellem børn og forældre, som endnu ikke har set hinanden.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar