Flytter til ghettoområde efter fik fraviger krav om bolig

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
m.a
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12.06.2013 16:15:36

Flytter til ghettoområde efter fik fraviger krav om bolig

Indlæg af m.a » 01.03.2021 00:40:15

Hej,

Vi fik fraviger krav om bolig og forsørgelse i denne forlængelse på grund af vores fælles mindreårige
barn. Jeg allerede bor i et ghettolistisk område og vil gerne flytte til en større lejlighed i samme ghettoområde.

Jeg er meget tvivl om punkt 3 indtil ansøgeren meddeles tidsubegrænset opholdstilladelse, ikke flytter til en bolig, som ligger i et boligområde.
Kan det være et problem hvis vi flytter til et ghettoområde på nuværende visum eller forlængelse?

§ 9, stk. 6 (boligkrav)
Opholdstilladelse efter stk. 1, nr. 1, skal, medmindre ganske særlige grunde, herunder hensynet til familiens enhed, taler derimod, betinges af, at
1) den herboende person godtgør at råde over en selvstændig bolig af rimelig
størrelse, jf. stk. 31,
2) boligen på ansøgningstidspunktet ikke ligger i et boligområde, der er omfattet
af den gældende bekendtgørelse om boligkravslisten for ægtefællesammenføring,
jf. stk. 7, 2. pkt., og
3) ansøgeren og den herboende person, i tiden indtil ansøgeren meddeles tidsubegrænset opholdstilladelse, ikke flytter til en bolig, som ligger i et boligområde,
der er omfattet af den gældende bekendtgørelse om boligkravslisten for ægtefællesammenføring, jf. stk. 7, 2. pkt.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Flytter til ghettoområde efter fik fraviger krav om bolig

Indlæg af mh1 » 01.03.2021 11:57:30

Umiddelbart vil jeg sige at det ikke bør være noget problem, i og med at I har fået dispensation.

Dispensationen fra 'forbudet' mod at bo i ghettoområde kan ikke være begrænset til netop jeres nuværende bolig. En enkelt bolig udgør ikke et ghettoområde. Derfor må dispensationen gælde for ghettoområdet som sådan.

For at gå med livrem og seler kan du skrive/maile til Udlændingestyrelsen og vedhæfte kopi af opholdstilladelsen med dispensationen, og spørge om det du spørger om her. Men jeg er temmelig sikker på at det ikke berører opholdstilladelsen.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar