Lånemuligheder ved sikkerhedsstillelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kasper_36
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26.09.2020 10:35:09

Lånemuligheder ved sikkerhedsstillelse

Indlæg af Kasper_36 » 26.09.2020 10:44:56

Hej
Nu ved jeg ikke om det her emne er blevet drøftet tidligere, men kunne ikke finde en tråd som kunne give mig de svar jeg skal bruge.

Jeg har været i et forhold med en thai kvinde i knap to år og vi har planer om at hun skal flytte til Danmark, blive gift og kan få en opholdstilladelse.
Jeg står dog i den situation, at jeg ihærdigt forsøger at spare penge sammen, så jeg kan stille med økonomisk sikkerhed for min kæreste.

Planen er at hun (forhåbentlig) kan komme til DK i marts og tager Dansk A1 først, så vi kan fremvise det ved ansøgningen om familiesammenføring.

Til den tid forventer jeg at have sparet 60000 dkk, så kan nok ikke komme uden om at skulle låne nogle penge.

Kan en af jer kloge hoveder fortælle mig om de lånemuligheder der er, hvis man ikke nødvendigvis har det beløb på kontoen til at stille økonomisk sikkerhed?

Tak på forhånd

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Lånemuligheder ved sikkerhedsstillelse

Indlæg af gambler » 26.09.2020 14:39:45

de fleste kan via deres bank få en garanti ordning, således at banken stiller den garanti på ca. 100.000 som er krævet,
og du betaler et beløb for oprettelse, samt en eller anden % sats som er garanti provision

det er altså langt billigere end at skulle ud og låne 40.000, samt at de 60.000 er bedre placeret som ''buffer'' på din egen konto

præcise tal for omkostninger er svært at svare på, da der er forskelle fra bank til bank, samt ofte spiller størelsen af kunde forholdet også ind

Kasper_36
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26.09.2020 10:35:09

Re: Lånemuligheder ved sikkerhedsstillelse

Indlæg af Kasper_36 » 27.09.2020 10:33:03

Mange tak for svar.
Det var jeg slet ikke klar over.
Havde den opfattelse med garantiordning, at du skal overføre eget beløb til konto som garanti.

Så må jeg hellere undersøge mine muligheder ved banken😀

Besvar