Kommunen fraråder at jeg skifter bank

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JonasLemosBech
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03.09.2020 13:31:07

Kommunen fraråder at jeg skifter bank

Indlæg af JonasLemosBech » 03.09.2020 13:41:49

Hej,
Jeg har en deponeringskonto i banken, men pga nyt hus vil vi nu skifte bank..
Ringer til kommunen for at høre hvad vi gør mht. vores deponeringskonto..
Hun fraråder mig det på det kraftiste da deponeringen er uopsigelig..

Jeg kan godt finde penge til at have 2 deponeringer stående..
Jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre! Nogen der har noget info på dette?

mvh,
Jonas Lemos Bech

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Kommunen fraråder at jeg skifter bank

Indlæg af gambler » 03.09.2020 19:25:49

sikke da noget vrøvl....og det én sag mellem dig og banken....ikke kommunen

mange har skiftet bank, mig selv incl....ingen problemer

(og da jeg i sin tid henvendte mig til kommunen fik jeg fin vejledning, og det var tydligt, det var noget som skete, forholdsvis ofte)

JonasLemosBech
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03.09.2020 13:31:07

Re: Kommunen fraråder at jeg skifter bank

Indlæg af JonasLemosBech » 05.09.2020 17:36:51

Hej

Kommunen har nu efterfølgende tilsendt mig dette på e-boks, hvad tænker du/I om det?:

Ang bankskift og flytning af sikkerhedsstillelse

Jeg har undersøgt sagen om bankskifte nærmere.
Sikkerhedsstillelsen kan kun flyttes til en anden bank, når den udløber.
Det vil sige, hvis man har en sikker-hedsstillelse der skal forlænges efter 5 år.
Det er da muligt at oprette sikker-hedsstillelsen I en anden bank ved udløbsdato.

Se nedenstående uddrag.

Bekendtgørelse om sikkerhedsstillelse efter udlændingelovens§ 9, stk. 4, eller § 9 c, stk. 1, 2. pkt., jf. § 9, stk. 4, til dækning af offentlige udgifter til hjælp efter lov om aktiv social politik eller integrationsloven

§ 6.Sikkerhedsstillelsen skal gælde i 10 år regnet fra det anslåede tidspunkt for meddelelse af opholdstilladelse efter udlændingelovens § 9, stk. 1, nr. 1, eller § 9 c, stk. 1, til udlændingen. Kravene til sikkerhedsstillelsens ikraft-trædelsesdato og udløbsdato fastsættes af Udlændingestyrelsen i forbindelse med Udlændingestyrelsens anmodning til sikkerhedsstilleren om at stille sik-kerhed, jf. dog § 18.

Stk. 2. Sikkerhedsstillelsen skal være uopsigelig i gyldighedsperioden, jf. dog § 19.

§ 19. Uanset bestemmelsen i § 6, stk. 2, skal den kommunalbestyrelse, som sikkerheden er stillet overfor, jf. § 9, eller som rettighederne efter sikker-hedsstillelsen måtte være transporteret til, jf. §§ 10-12, give samtykke til, at sikkerhedsstilleren opsiger sikkerhedsstillelsen og stiller en tilsvarende økonomisk sikkerhed i form af en ny anfordringsgaranti stillet af et andet pengeinstitut eller deponerer pengene på en dertil oprettet konto i et andet pengeinstitut, jf. § 1, hvori kommunalbestyrelsen har pant.

Stk. 2.Kommunalbestyrelsen kan kun give samtykke efter stk. 1, hvis

1)tidspunktet for den nye sikkerhedsstillelses ikrafttræden er sammen-faldende med tidspunktet for den oprindelige sikkerhedsstillelses ophør,

2)udløbstidspunktet for den nye sikkerhedsstillelse svarer til udløbstid-spunktet for den i § 6, stk. 1, nævnte periode, og

3)den nye sikkerhedsstillelse i øvrigt opfylder betingelserne i denne bekendtgørelse.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Kommunen fraråder at jeg skifter bank

Indlæg af gambler » 05.09.2020 19:45:23

altså, da jeg (vi) skiftede bank, lavede vi jo en NY sikkerhedsstillelse, og først derefter blev den ''gamle'' annuleret

jeg blev på intet tidspkt. mødt med alle mulige §, kun venlighed og hvordan og hvorledes jeg skulle gøre
så jeg er lidt blank, mht de helt korrekte regler,

vores var IKKE ved at udløbe, derimod skulle den forlænges eller erstattes af en ny, da vi skulle søge forlængelse
og den oprindelige sikkerhed løb i 5 år (vi måtte endlig ikke lave den på 10, i sin tid,) og vi søgte jo 4 års forlængelse,
og således ville den 1. sikkerhed ikke matche de oprindelige 2 års opholdstilladelse, og så + 4 år, og den blev
så lavet om til ialt 10 år, med samme datoer osv.etc.

om det kommunen skriver til dig omkring § er gældende for de nyeste regler omkring FS, det ved jeg jo ikke,
ved blot at der var ændringer i.f.t. dem vi ''hørte under''


måske nogen experterne fra ÆUG :arrow: :roll: kan svare på dit ? - jeg kan desværre ikke bidrage med
andet end at opfordre dig til læse omkring det på nyidanmark, evt. rette henvendelse til Udl. Styrelsen,
de må/kan/skal ikke give vejledning, men de må kunne oplyse om det har sin rigtighed

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Kommunen fraråder at jeg skifter bank

Indlæg af gambler » 12.10.2020 11:14:36

talte lige med (min) kommune idag....INGEN problem at skifte bank (igen)

Besvar