Hvor kan man få taget biometri?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
thc73

Hvor kan man få taget biometri?

Indlæg af thc73 » 12.07.2020 16:05:29

Hej,

Vi skulle have søgt om forlængelse til min mand i morgen (hans opholdstilladelse udløber 11. okt), men da jeg lige kiggede på Holstebro politi’s hjemmeside for at se åbningstider, så jeg, at alt er booket i juli - (anede ikke man nu skulle booke en tid - det er noget nyt fra sidste gang) det gælder umiddelbart alle steder i Midtjylland/Nordjylland :|
Der står så, at der åbner nye immigrationskontorer i august, men ved i hvor de er?... Kan jo ikke begynde at søge nu, før jeg har en tid så, da der max må gå 14 dage fra vi sender ansøgningen, indtil han skal have lavet biometri - lidt frustrerende. Nogen der ved om andre steder i Jylland, man kan få en tid til biometri her i juli?...

På forhånd tak for hjælp.

Mvh
Tina

thc73

Re: Hvor kan man få taget biometri?

Indlæg af thc73 » 12.07.2020 17:29:04

En anden ting. Kan man allerede nu booke tid de 3 nye steder? Kan nemlig ikke finde noget kontakt info på dem. Nogen der ved det?

Og ang. sagsbehandlings-id - kan man oprette sådan et, betale gebyret - bestille en tid der måske er 3-4 uger frem i tiden, og så bare vente med at sende ansøgningen ind til 14 dage før?...

evc

Re: Hvor kan man få taget biometri?

Indlæg af evc » 21.07.2020 13:26:45

Udlændingestyrelsen er flyttet til Næstved.

Det er virgtigt at I sender hans ansøgning så hurgtigt så muligt, da den allerede udløber i August. Du må ikke sende den efter hans opholdstilladelse er udløbet.

Du opretter en sagsbehandlings-id, betaler gebyret og udfylder ansøgningsformularen - alt foregår digitalt. Efter ansøgningen er sendt, kan du booke en tid enten hos politiet eller Udlændingestyrelsen. Hvis du ikke kan køre til Næstved eller heller ikke finde en tid hos politiet i dit område, kan jeg anbefale en anden politistation i sønderjylland.

Fristen for at have biometri taget er 15 dage efter du sendt ansøningen. Det kan være det er anderledes pga a Corona. Du kan ringe til Udlændingestyrelsen for at finde ud af.

https://www.nyidanmark.dk/da/ContactUs/ ... g_biometri

Besvar