Råd og vejledning på langtrukken sag

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ahmad27
Indlæg: 9
Tilmeldt: 23.09.2018 00:45:56

Råd og vejledning på langtrukken sag

Indlæg af Ahmad27 » 02.03.2020 17:11:02

Jeg er gift med en pakistansk statsborger og vi har nu ventet i 2.5 år ...
I får lige min sag i korte træk

Hele sagen begyndte i maj 2018 hvor jeg søgte om turistvisum til min kone. Vi startede med at søge om visum på 90 dage til DK. Der gik 2 uger hvor vi fik afslag med begrundelsen om at man var bange for at hun ville blive i DK.
Så søgte vi om FS (efter de gamle regler) hvor vi opfyldte alle kriterier pånær at hun havde været på et lovligt ophold. Det skrev vi også i en kommentar til dem om at hun ha de fået afslag.
Så gik der 1 måneds tid ca. hvorefter hun fik et opkald fra den danske ambassade om at hun skulle møde ind til en samtale på ambassaden. Hun tog derhen og svarede på alle spørgsmål. Derefter hørte vi ik fra dem i lang tid. Da der var gået ca. 9 måneder af vores sag hørte vi fra US at man gerne ville have os over i de nye regler og at vi skulle udfylde nye papirer osv. Min jurist/advokat skrev at vi ikke ønskede at komme ind under de nye regler og at vi forventede et positivt svar fra dem efter de gamle regler da vi opfyldte alle kriterier.
Vi fik afslag! Begrundelsen Var at hun ikke havde været på et lovligt ophold i DK.
Så søgte vi om turistvisum igen. Denne gang gik der en måned hvorefter vi fik afslag igen med begrundelsen at man var bange for at hun ville blive i DK...
Vi sendte så en klage til udlændingenævnet om at vi ikke godtog afslaget da vi ser det som en fejl fra US side da vi faktisk havde prøvet 2 gange at søge om turistvisum.
Vi fik svar på at der var 8 måneders ventetid.
Efter 8 måneder kontaktede vi UN da vi ikke havde fået svar endnu. De sagde at sagen skulle forlænges til slut april 2020 da man havde mange sager liggende.
Jeg sendte så en mail til UN om at få aktindsigt i min sag og har nu modtaget alle papirer igår. Sagen har ligget uberørt i flere måneder !!!
Vi er nu på 2.5 år hvor vi ikke er sammen... Jeg er ved at få stress og mavesår over det her..

Er der nogle som kan komme med nogle råd og svar til mine spørgsmål?
Hvis jeg får medhold i min sag hos UN og sagen bliver hjemsendt kan min kone så komme på processuelt ophold til dk?
Er det en tabt sag, og skal jeg gå efter at flytte til malmø? (Det er noget jeg virkelig ikke har lyst til da jeg er født og opvokset i DK )
Hvad skal jeg gøre ?

Besvar