Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Linnegaard
Indlæg: 79
Tilmeldt: 26.06.2019 18:26:48

Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Indlæg af Linnegaard » 14.09.2019 11:00:38

Hejsa har et par spørgsmål som i sikkert kan hjælpe med :-)

Jeg har en kvindelig kæreste fra Bangkok som er 45 år og jeg er en mand på 56 så 10.4 måneder i forskel. hun har to søstre der er gift med mænd fra Schweiz og er bosat der, derfor er det nu 3 gang min kæreste har visa til schengen via Schweiz og første gang var for 8 år siden. Jeg har mødt hendes ene søster mand og børn i Schweiz, min kæreste er lige nu hos mig i Danmark med planer om at være her ca. 2 måneder, og hendes søster og 2 børn kommer her på besøg en uge inden længe, min kæreste har selvfølgelig også mødt hele min familie. og vi opfylder alle krav for familiesammenføring til Danmark, dog er vi lidt tvivl omkring regler ift.dokumentation af arbejde, da hun er selvstændig i Thailand og har haft dette erhvervs bevis de har der for selvstændige i 10 år, derfor er hun også ved at læse op til at få et internationalt godkendt bevis på at kunne engelsk på b1 niveau så vi er sikre på at leve op til alle krav og få de 4 point.

Spørgsmålene jeg er i tvivl om er hvor længe vi skal have haft et fysisk forhold og hvor mange gange vi skal have mødt hinanden inden vi med gode muligheder for et positivt svar kan søge om familiesammenføring til Danmark ?

Vil 2 lange besøg for hende i Danmark være ok Eller skal der 3 besøg til nu hun er "godt" kendt i europa ?

Også vil jeg besøge hende i Thailand. Vil 1 besøg være ok eller skal der 2 til ?

Og dette/disse besøg i Thailand behøver vel ikke nødvendigvis at være på hendes hjemme adr. da jeg foretrækker at komme uden for Bangkok og til vandet hvis jeg er i Thailand ?

Og vil det være ok kun lige at have kendt hinanden ved fysisk at have været sammen i et år eller skal der længere tid til ?

Måske jeg er lidt for forsigtig men vil sikre mig på bedste vis ikke at få et afslag specielt pga mistanke om proforma ægteskab nu der er godt 10 års alders forskel.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Indlæg af gambler » 14.09.2019 19:39:03

tror ikke der nogen problemer, med jeres alder mht lidt aldersforskel

2 besøg i dk er fint, og vil tro et besøg i thailand er fint, bog nej det behøver ikke være bangkok
så detaljeret skal man ej heller være, blot et enkelt foto og kopi af stempler i pas er fint

bevis for hendes job/selvstændig, okay der jeg lidt blank

men ? bare løs, hvis der andre ting og ellers held og lykke med det hele

NB : ved ikke lige med dokumentation for at hun har været i dk, på et visum til CH, som vel er stemplet der ? ved ankomst
og således er der ingen stempel for dk, men måske har du andre beviser ?

Linnegaard
Indlæg: 79
Tilmeldt: 26.06.2019 18:26:48

Re: Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Indlæg af Linnegaard » 15.09.2019 07:19:34

Hej Gambler ...

Og tak for svar... Som jeg forstår er det ok at hun er her på visa fra Schweiz, men jeg har jo som du siger ikke noget stempel eller noget officelt på at hun er her, men jeg sørger for løbende at tage billeder, når vi kommer omkring i Danmark, og sammen med min familie, burde det ikke være ok ? Eller hvad gør andre ? Kan jeg få et officelt stempel et eller andet sted ?

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Indlæg af gambler » 15.09.2019 09:51:18

nej du kan ikke få et off. stempel, men kvitteringer og billed er jo fin dokumentation, og lav en beskrivelse over forløb,
ankomst, incl hvorfor indrejse via CH

Linnegaard
Indlæg: 79
Tilmeldt: 26.06.2019 18:26:48

Re: Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Indlæg af Linnegaard » 15.09.2019 10:36:10

Hej Gambler..

Jeg har billeder og biletter på flyrejse fra Italien til Danmark og fra Hamborg til Schweiz, samt regning på engelsk undervisning i hele perioden tilbragt i Danmark så går ud fra det må være ok ? ... :-)

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Indlæg af gambler » 15.09.2019 12:54:12

det burde det være :idea:

Linnegaard
Indlæg: 79
Tilmeldt: 26.06.2019 18:26:48

Re: Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Indlæg af Linnegaard » 15.09.2019 18:13:36

Slet ingen der har tanker vdr. hvor mange besøg og hvor længe man helst skal have kendt hinanden siden første møde, for at få et positivt svar på ansøgning om famile sammenføring ?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Indlæg af mh1 » 16.09.2019 09:27:01

Det er meget individuelt, men 'faresignaler' for proforma er:

- Kort bekendtskab, indledt via sociale medier,
- Ikke mødt hinandens familie,
- Ægteskab hurtigt efter første møde i det virkelige liv,
- Kun mødtes i det virkelige liv meget kortvarigt og kun et par gange,
- Intet eller meget dårligt fælles sprog (fx kommunikation på engelsk, men kun ved flittig hjælp af ordbog/oversætterapp),
- Stor aldersforskel, især hvor udlændingen er i 20'erne/30'erne og den anden 10-15-20 år ældre,
- Udlændingen har en selv efter hjemlandets standard lav indkomst.

Hvis I kan sætte minus ved disse, behøver I næppe bekymre jer om at der opstår proforma-mistanke.
mh
Rådgiver for ÆUG

Linnegaard
Indlæg: 79
Tilmeldt: 26.06.2019 18:26:48

Re: Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Indlæg af Linnegaard » 16.09.2019 19:29:43

mh skrev:
16.09.2019 09:27:01
Det er meget individuelt, men 'faresignaler' for proforma er:

- Kort bekendtskab, indledt via sociale medier,tion på engelsk, men kun ved flittig hjælp af ordbog/oversætterapp),
- Ikke mødt hinandens familie,
- Ægteskab hurtigt efter første møde i det virkelige liv,
- Kun mødtes i det virkelige liv meget kortvarigt og kun et par gange,
- Intet eller meget dårligt fælles sprog (fx kommunikation på engelsk, men kun ved flittig hjælp af ordbog/oversætterapp),
- Stor aldersforskel, især hvor udlændingen er i 20'erne/30'erne og den anden 10-15-20 år ældre,
- Udlændingen har en selv efter hjemlandets standard lav indkomst.

Hvis I kan sætte minus ved disse, behøver I næppe bekymre jer om at der opstår proforma-mistanke

Mange tak for dit fine indlæg mh..

Håber det er ok at jeg stiller flere spørgsmål :-)

Kort bekendtskab, indledt via sociale medier, Hvordan vil du definere kort ? Vi har mødt hinanden på nettet, og påtænker at søge fs. ca. 12-13 måneder efter første fysiske møde ?

Ikke mødt hinandens familie, Vi har mødt hinandens familie og hun har tilbragt ferie samen med mine børn og jeg sammen med hendes søster og hendes børn.

Ægteskab hurtigt efter første møde i det virkelige liv, Ægteskab vil først ske umilbart inden ans. om fs.

Ægteskab hurtigt efter første møde i det virkelige liv, Vi vil inden evt. ans. om fs. have tilbragt 2x2 måneder sammen i Danmark, samt 10 dage sammen i Thailand..

Intet eller meget dårligt fælles sprog (fx kommunikation på engelsk, men kun ved flittig hjælp af ordbog/oversætterapp), Vi taler et udmærket engelsk sammen også går hun lige nu til privat undervisning i Danmark og forventer at klare b1 niveau inden hjemrejse, også den regning som ikke er helt lille må kunne medvirke til at hindre mistanke om proforma tænker jeg..

Stor aldersforskel, især hvor udlændingen er i 20'erne/30'erne og den anden 10-15-20 år ældre, Hun er 45 snart 46 og jeg er 56 så 10,5 års forskel på os.

Udlændingen har en selv efter hjemlandets standard lav indkomst. Den er svær for min kæreste har de sidste 10 år haft selvstændig virksomhed og har certifikat på at hun er og har ret til at drive selvstændig virksomhed, hun har forsørget sig selv og sin datter ved hovedsagligt at sy design festkjoler og betaler for datterens studie på universitetet og datterens lille lejlighed, selv bor hun i hendes søsters fine hus som før tilhørte hendes mor, men der er umildbart ingen mulighed for at dokumentere en regulær indtægt..

Det blev til et meget langt indlæg, men håber du måske en dag finder tiden til at svare mig mh. :-)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Indlæg af mh1 » 17.09.2019 19:59:40

@ Linnegaard, som du beskriver jeres situation tror jeg ikke, du behøver være nervøs for proforma - godt nok er der de godt 10 års aldersforskel som normalt udløser proforma-mistanke, men de betyder næppe så meget når de er fordelt ca. ligeligt på hver sin side af 50.

Mht. 'kort bekendtskab' så er de typiske afslag kommet når parret først har mødt hinanden i det virkelige liv, når danskeren har været på en kortere (nogle uger) ferie i den anden ægtefælles hjemland, og de har giftet sig enten under denne ferie, eller den udenlandske part har fået visum til DK efter danskerens første besøg, og parret har giftet sig i DK under visumopholdet, og parret dermed nærmere kan anses for at være en ferieflirt end et egentligt par.

Der hvor økonomien kan spille en rolle er, når udlændingens forhold er sådan, at man vil mene at der ikke er, og ikke har været noget der binder og ikke vil være noget at evt. vende tilbage til. Det er åbenbart ikke tilfældet for din kæreste, hun har et godt hjem, familie, og en god virksomhed.

Dermed være ikke sagt, at I kan være sikre på at ingen kommer i tanke om at give afslag pga. proforma-mistanke. Det afhænger bl.a. af hvor erfaren sagsbehandleren er. Sørg for at samle en fornuftig mængde dokumentation for jeres forhold (billeder af jer sammen med den respektive familie, e-mails/sms-beskeder mm.), da det godt nok er sådan at et virtuelt bekendtskab FØR mødet i det virkelige liv ikke tæller, men dog sådan at bevarelse af regelmæssig kontakt EFTER mødet tæller noget.
mh
Rådgiver for ÆUG

Linnegaard
Indlæg: 79
Tilmeldt: 26.06.2019 18:26:48

Re: Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Indlæg af Linnegaard » 17.09.2019 20:45:55

Hej MH..

Er meget taknemmelig for din hjælp, så mange mange tak :-) :-)

Vammen1
Indlæg: 4
Tilmeldt: 08.05.2020 12:17:17

Re: Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Indlæg af Vammen1 » 08.05.2020 15:31:34

Hej alle

Gammel besked men prøver lige alligevel.

Når man skal sende sin ansøgning ind - hvordan skal man så bevise at man har været sammen længe, hvordan man har mødtes, om man har mødt hinandens familier... Skal de have bevis for alle disse ting, eller tror de på hvad man skriver i ansøgningen?

Linnegaard
Indlæg: 79
Tilmeldt: 26.06.2019 18:26:48

Re: Integrationskrav ift.besøg samt længde af forhold.

Indlæg af Linnegaard » 08.05.2020 16:17:27

Jeg er ret sikker på at det ikke skader med lidt beviser, billeder, fly billettere, pas stempler osv. :-)

Besvar