Ny her på forummet, men jeg står overfor et par større issues, som jeg ikke ved hvordan jeg skal håndtere.. Og håber I måske kan hjælpe
Jeg mødte for knap halvandet år siden en skøn pige fra Thailand online, som jeg efter 2 måneder tog over og besøgte (april 2018) i et par uger.
I september 2018 kom hun så til Danmark på turistvisum og var her i 2 uger inden hun tog hjem. Og jeg har så været på 3 ugers besøg derovre i marts måned i år.
Nu kunne vi jo så godt tænke os at tage næste skridt. Pga lidt gæld på hendes side, så er planen nu, at hun kommer hertil til december, hvor vi så gerne skulle blive gift og søge om familiesammenføring.. Og her starter problemerne så.
For at hun kan få turistvisum, skal hun bevise, at hun har et job at vende tilbage til. Men det job tilbyder max 2 ugers ferie om året.
Og jeg har læst mig frem til, at min kommune har en ventetid på 3 uger på at blive gift - fordi vi skal troppe op sammen på kommunen, kan denne proces ikke starte, før hun er her i landet.
Dernæst skal vi så søge FS og hvor længe går der inden hun så opnår retten til at være her, mens behandlingen foregår over 10 måneder?
Jeg synes altså det er lidt svært at få det tidsmæssigt til at hænge sammen, indenfor de 2 uger hun kan få officielt papir på. What to do?
Og har hun officielt lov til at være her, lige så snart man har sendt en ansøgning om FS ind, eller skal hun så rejse hjem fordi visummet udløber, inden vi hører noget??
Nemt er det her ikke synes jeg