US' data om familiesammenføringer....

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nicolai
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

US' data om familiesammenføringer....

Indlæg af Nicolai » 27.10.2008 16:10:06

Jeg ville lige høre, om der er nogen som ved, hvor og hvordan US opbevarer dataerne om ens ansøgning. Da jeg ringede til vores Sagbehander Susanne Bråten, fik jeg først at vide at hendes computer var gået ned og deri lå alle oplysningerne. Så bad jeg hende finde den gode gammeldags arkivmappe ("for I har vel backup af systemet?"), det kunne hun ikke, og derefter fik jeg at vide at computerne heller ikke indeholder oplysninger om ansøgningen. Jeg tror, hun løj godt og grundigt og er rigtigt træt af hende- føler os rigtigt dårligt behandlede af US generelt.

Passer det at man ikke kan få indblik i, hvor langt ens sag er noget???

Hun sagde, selvom om der er gået 3 måneder, skal vi vente til fristen i brevet (22. nomvember) er udløbet.

Er der slet ikke noget, man kan gøre, for at det kommer til at gå hurtigere??? Brokke sig meget og hver uge i tlf. tiden, eller skal man snakke sukkersødt til dem.

Jeg håber seriøst ikke, andre herinde har SB som sagsbehandler, for jeg synes bestemt ikke, hun er imponerende!

hfb

Indlæg af hfb » 27.10.2008 17:25:42

Hej Nicolai.

Jeg ved ikke med 100% sikkerhed hvordan de gemmer sagerne inde i US.
Et godt bud er de scanner alle papierne ind i deres edb-system.
Herefter arkivere de fysiske papier under et arkivnr (Cprnr / udlandsnummer el.lign.).
Men som sagt det er kun et gæt :shock:

Et godt råd til dig, når du henvender dig til dem, brok dig ikke :(
Nogle mennesker reagere meget negativ hvis der er nogen der brokker sig. Andre mennesker gør noget ved brokken......

Jeg har selv haft megen god erfarring ved at sende en mail til dem.... :D

Mvh Hfb.

Nicolai
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Indlæg af Nicolai » 27.10.2008 20:51:57

hfb skrev:Hej Nicolai.

Jeg ved ikke med 100% sikkerhed hvordan de gemmer sagerne inde i US.
Et godt bud er de scanner alle papierne ind i deres edb-system.
Herefter arkivere de fysiske papier under et arkivnr (Cprnr / udlandsnummer el.lign.).
Men som sagt det er kun et gæt :shock:

Et godt råd til dig, når du henvender dig til dem, brok dig ikke :(
Nogle mennesker reagere meget negativ hvis der er nogen der brokker sig. Andre mennesker gør noget ved brokken......

Jeg har selv haft megen god erfarring ved at sende en mail til dem.... :D

Mvh Hfb.
Problemet er bare, at jeg ikke har min sagsbehandlers email- og jeg har sendt emails til "hovedkontoret" mange gange- uden svar!

MrsJones
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af MrsJones » 27.10.2008 23:34:39

Hej Nicolai,

Vi har også SB som sagsbehandler.

Vi har dog ikke været i kontakt med hende. Vi skulle have svar på vores ansøgning om FS senest d. 29 nov 08.

Stod der i jeres kvitteringsbrev også at I skulle tage kontakt til hende hvis din ægtefælle rejser ind i DK?

Det gør der nemlig i vores og vi har ikke rigtig kunnet finde ud af hvad vi skal gøre med det da min mand fik processcuelt ophold da vi indgav ansøgningen.

Derfor vil jeg spørge dig da I har med lige hende at gøre for måske du har en viden dér.

Er ked af at høre I føler jer dårligt behandlet og vi håber virkelig at det hele ordner sig for jer.

Håber det er OK jeg sådan skriver her, men da jeg så navnet SB gik et lys igang hos mig og jeg genkendte navnet :-)

Rigtig god aften.
Knus,
Mrs Jones
When God closes a door, Somewhere He opens a window :-)

Samara
Geografisk sted: Aalborg - snart Sverige
Kontakt:

Indlæg af Samara » 28.10.2008 09:19:06

Da jeg snakkede med vorres sagsbehandler Morten Pedersen i mandags (for atter at rykke ham) sagde han til mig at han kun havde de vigtigste "ledetråde" på computeren og ikke hele sagen. Men jeg tror også at han lyver :lol: Fordi min forrige behandler sagde at de opbevarede hele sagen på computeren (når en ansøgning bliver afleveret hos politiet bliver den scannet ind og derefter sendt elektronisk til US)..

MrsJones
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af MrsJones » 29.10.2008 10:25:18

Hej,

Synes da lige jeg ville melde tilbage nu hvor jeg har haft ringet til vores sagsbehandler.

Det tog mig ca 15 min at komme igennem. Det var ikke så slemt synes jeg. Derfor blev jeg også overrasket da telefonen blev taget ret hurtigt *hehe*

Jeg oplevede noget helt andet. Hun var venlig og meget imødekommende. Mit spørgsmål til hende var om hun manglede nogen form for dokumentation i vores fs-sag. Jeg kunne høre hun tastede noget ind men hun kunne ikke lige svare mig. Hun ville så lige hente vores sag hvilket kun tog et øjeblik og efter hun havde set i den vidste hun hvad min søns navn var, så hun har haft kigget i vores sag :-)
Indtil videre manglede hun ikke noget fra os, men at min søns far får svaret på hvad der er af samvær. Hvilket han ikke har svaret på i nu næsten 14 dage. Men ellers manglede hun vist ikke noget.
Jeg sagde så smilende at hun endelig måtte tage kontakt hvis hun manglede nogen form for dokumentation, hvilket hun så ville.

Men ingen problemer eller sure miner.

Tror når man ringer at man skal huske at være smilende og sætte sig lidt i deres sted med at det er hårdt at have alle på nakken for at blive færdig med alle disse sager og at vide folk er totalt utålmodige efter at få svar.

Nu håber jeg så bare at min søns far får svaret på det blev sådan hun kan komme videre med sagen.

Tanker,
Mrs Jones
When God closes a door, Somewhere He opens a window :-)

hfb

Indlæg af hfb » 29.10.2008 11:58:43

MrsJones

100 % enig :D

Besvar