Fs via dk regler med mulighed for dispensering pga særbørn

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nette1406
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04.02.2013 11:12:32

Fs via dk regler med mulighed for dispensering pga særbørn

Indlæg af nette1406 » 17.08.2018 18:52:49

Hej.
Jeg har været i kontakt med udlændinge styrelsen og fået svar på nogle spørgsmål.
Jeg har fundet ud af, at min mand og jeg kan søge dispensation fra kravet om at han skal have besøgt dk mindst 1 gang. Min mand er bosiddende i Sverige hvor han har søgt asyl, og derfor ikke kan besøg mig i dk. Men pga særbørn kan vi få dispensation fra dette krav og min ægtefælle kan indgive hans del af ansøgningen på den danske ambassade i storholm.
Jeg er dog i tvivl om han skal møde op til biometri eller om han skal aflevere sin del af ansøgningen der også?
Også ved jeg heller ikke om vi skal vedlægge hans eksamensbevis ifh hans engelsk niveau, som han er flydende i, samt hans job kontrakt her i Sverige.
De øvrige krav opfylder jeg da jeg er dk statsborger, har arbejdet igennem de sidste 14år, har fast arbejde på 32t/ugent. Eget hus, og via mine særbørn som jeg har samvær og fælles forældre myndighed over kan vi søge dispensation fra deponering kravet(konto med 100.000kr)samt søge om at få start gebyret tilbage.
Jeg håber det hele kommer til at gå godt. Vi har været tæt på at betale en advokat fra at hjælpe os, men er alligevel blevet enige om at vi burde kunne udfylde det hele selv. Hvis der støder problemer til, må vi ty til professionelle.
God weekend.
Mvh nette 1406

Besvar