Besøgs visum under familie- sammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Gun

Besøgs visum under familie- sammenføring

Indlæg af Gun » 13.08.2018 18:59:12

Hej,

Min mand og jeg er fornyelig blevet gift i Tyrkiet, og vil holde en bryllupsfest i DK til december. Vi vil allerede nu begynde at søge om FS efter danske regler, men vi ønsker også at søge om besøgsvisum til min mand så han kan komme til Danmark i december. Jeg vil derfor høre om det er muligt at søge om både FS og besøgsvisum – eller skal vi vente med at søge besøgsvisum til sagsbehandlingen af FS er afsluttet?

Jeg har forgæves prøvet at søge om det på nettet, men uden held. Jeg har hørt, at det ikke er muligt at få besøgsvisum, mens man søger om FS, og man derfor skal vente til sagsbehandlingen af FS er afsluttet før man kan søge om besøgsvisum. Håber, at der er nogen der kan be- eller afkræfte det.

På forhånd tak :)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Besøgs visum under familie- sammenføring

Indlæg af mh1 » 14.08.2018 12:27:33

Er der nogen god grund til at I ikke søger om besøgsvisum, og så søger fs når han er kommet til DK? Udover at det måske betyder 3 mdr. kortere tid, hvor han skal vente på at få godkendelsen?

Han vil nemlig næppe få visum, medmindre man er lige ved at sætte 'godkendt'-stempel på hans ansøgning, så hvis det er vigtigt at han kommer på besøg til december, skal I vente med at søge fs.
mh
Rådgiver for ÆUG

Gun

Indlæg af Gun » 16.08.2018 17:27:42

Mange tak for dit svar :)
Vi ønsker ikke at søge om processuelt ophold. Hvis vi søger FS når han er kommet til DK bliver det så processuel ophold eller kan han godt rejse hjem igen?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 16.08.2018 20:19:30

Selvfølgelig må han rejse hjem, processuelt ophold er et tilbud, ikke en ‘varetægtsfængsling’.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar